Henri Di Rivel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whitaker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 6 097
W

Whitaker

Hej alla där ute:p
Undrar lite över just Henri Di Rivel dressyrsadlar, någon som har nån erfarenhet av dem?:bump:

Sv: Henri Di Rivel?

Min kompis har fått en otroligt mkt bättre sits sedan hon bytte. Har iofs mkt med tränaren och motivationen också att göra men hon älskar sadeln. Tränaren lånade den och tyckte mkt om den också. Då rider hon i de "riktigt" dyra dressyrsadlarna annars. tror röösli... ej helt säker...

Jag alskar min! :love:
Vet du forresten vad de kostar i Sverige? Jag kopte min har i Kanada.

jag gillar dem inte, jag blev låst i den jag red. men vet folk som är mycket nöjda med sina :)

Whitaker skrev:
Hej alla där ute:p
Undrar lite över just Henri Di Rivel dressyrsadlar, någon som har nån erfarenhet av dem?:bump:

Den äldre modellen var grymt halkig, men annars trevlig.

Har ingen erfarenhet av de nyare:smirk:

jag lånade en till fd medryttarhästen och tränade dressyr i. den var lite för liten till mig (hade nog behövt en halv tum större) men jag tyckte man satt himla bra i den! väldigt skön och gav en stabil sits som ändå var formbar, dvs den låste mig inte...

Cinemon skrev:
Jag alskar min! :love:
Vet du forresten vad de kostar i Sverige? Jag kopte min har i Kanada.
Dem ligger på ca 10000kr här.

Tack alla för svaren:bow: Då vet jag!

Jag har en hoppsadel, men har provat dressyrsadel också.
Älskar min hoppsadel iaf och jag får supersits av den.

Det är en sadel i mellanprisklass och sådär kvalité man får dock hålla koll för det finns en hel del måndagsexemplar.
Vet många ryttare som är nöjda med dem själv passarde mig inte alls, får inte stöd för skänkeln där jag behöver och hamnar inte på sittknölarna hur jag än beter mig:crazy:

Jag kan liksom inte förmå mig att köpa en sadel som har en märkeslapp stickande ut från bossan.... :crazy:

Känns så made in taiwan.. :o

Knästöden känns för extrema och klumpiga.

men sånna knästöd e det ju inte på alla dressyrmodeller..

Helt ok sadlar för det priset.

Hade en förut, var för liten för både mej och efter ett tag även till
hästen så jag sålde den. Jag hade lite svårt att sitta lodrätt i den,
hamnade lätt med skänkeln lite bakom.

Centaur skrev:
Jag kan liksom inte förmå mig att köpa en sadel som har en märkeslapp stickande ut från bossan.... :crazy:

Känns så made in taiwan.. :o

:rofl: :rofl: :rofl:
Aaah du är underbar!

Jag har provat Hdr & på min häst passar den inte. Framtill är dom ganska "öppna".På min häst såg den ut att ligga hur bra som helst ända till jag red, då åkte den långt fram på manken. Som det såg ut var det just för att den var så "öppen" framtill, det var liksom inget som stoppade när den gled framåt. (vet inte hur jag ska förklara riktigt..)

Det är den här modellen jag har tänkt att köpa

x1pAdjo0uCo2H2A6zSg2pp8jOrQWrNvWtr_xDFihKDQd54d_KPcr56Vjns5Strc9E1nq2CSbBRj62FsbSJrAI4KTY4cxf19GvGgZQ_U4IQs3AFnNt-RFtozI-bmpAvfhT3gu9A-cSyxdgw3uUCyT2cwhg

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka