Henri Di Rivel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whitaker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 6 097
Sv: Henri Di Rivel?

Ojj, den blev lite liten..men det är den utan dedär stora "bossorna"

Såg på Hansbo sports hemsida att det kommit ut TVÅ nya dressyrsadlar...En som utvecklats i samarbete med just Hansbo och en som är utvecklad i samarbete med hollänska dressyrryttare..
Har ni kollat dom..

Dessa modeller....
LIBERTE:

840264.JPG

En alldeles ny modell, framtagen i samarbete med Hansbo Sport och sadeltillverkaren HDR.
Sadeln har en djup sits där man får en väldigt nära kontakt med hästen.
Extra bred mellan bossorna.
Uppbyggd på en rak bom, trots relativt höga bak- och framvalv.
Sitsen är låg i mitten, och känns "close contact" fast den inte är det.
Ligger bra på kraftigare hästar, med inte alltför hög manke.
Förberedd för pointstrap.

Franskt läder i kalvskinn, med en fet, fin och slät yta.
Stoppning: Syntetull, dvs omstoppningsbar.
Stroppar: Långa.

PARIS:
840274.JPG

En alldeles ny modell, framtagen av dressyr ryttare Holland i samarbete med sadeltillverkaren HDR.
Sadeln har stora, skålformade knästöd.
V-gjordsystem samt förberedd för pointstrap.
Stropparna träs genom underkåpan.

Franskt läder i kalvskinn, med en fet, fin och slät yta.
Stoppning: Syntetull, dvs omstoppningsbar.
Stroppar: Långa.

Jag hade en med de stora knästöden och jag satt riktigt bra i den. Jag gillade den jättemycket.

Jag gillade inte den jag har ridit i lite gran, stenhårt säte som man får ont i röven av om man rider i den längre än en timma å då har den sadeln ett par åt på nacken eller tre år kanske. Jag får även ont i knäna utav den sadeln jag har ridit i, fast måste berätta att det även var en dressyr islandsmodellen.

*lånar*

kom på nu att jag också ridit i islandsmodellen, bde på islänning och ridit dressyr i. den är också bra, men ingen höjdare til just dressyr, av naturliga skäl :D skön att sitta i och man blir bra placerad.

tycker båda HdRsadlarna ligger bra p den typen av häst jag ridit på sistone, lite bredare över rygg etc...

Jag är nöjd med min förutom att det är dåligt med knästöd på den. Köpte den beg. av sadelutprovaren och det ser nästan ut som knästöden blivit avklippta. har inte stört mig så mycket innan men nu när jag tränar mer på allvar så skulle det kännas bra med lite extra stöd!

/Kviga

Vet en tjej som köpte en och lämnade in den till mig för omstoppning, i vanliga fall kollar jag sadlarna petnoga, men sadeln var en sista minuteninlämning som vr brådis brådis brådis.
Slängde upp den på bänken, delade den rev ut stoppningen och började stoppa om för att bara en bit in i det hela upptäcka att hur jag än gjorde så blev bossorna ojämna där bak - de hade helt olika form och var hetl olika sydda:mad:
Var bara att stoppa färdigt och ringa kunden. Hon hade precis köpt den begagnad och försökte häva köpet men tror inte att det lyckades.
Ytterligare en orsak till att alltid kolla extra noga

ojj då, det låter inte bra:crazy: fast som tur e har jag öppetköp, om jag inte är nöjd får jag pengarna till baka

Jag har haft den som är "ponnydressyren", vet inte vad den heter. (Många b-ponnyer har den) En jättebra sadel; bra kvalite till ett bra pris, ligger bra på många hästar och är skön att rida i. Kort och gott: en bra sadel

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V