Het häst!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 873
Sv: Het häst!

Åh en till som använder nackmagneten!!!! Vad har du fått för effekt av den? Jag har specialgjort en grimma med två nackmagneter varav den ena sitter som den ska och den andar sitter som ett pannband så att den ligger an mot hästens käkleder vilket har gett en enormt lugnande effekt på min häst.

Jag vet att det här är en urgammal tråd, men jag hittade den av en slump och blev extremt intresserad av den här ideén, så kära Djurjouren, om du läser detta så kan du väl förklara hur du har specialgjort den där grimman?

En av mina islänningar är enormt spänd i sina käkar, även när hästen upplevs avslappnad så känns hennes 'läppar' etc stenhårda och inte alls mjuka och avslappnade. En sån magnet vore nog under för hennes käkleder. :)

Sv: Het häst!

igen, jo detta är en gammal tråd. MEN grattis! hästen din ha ju gått helt hyfsat! å inte struken nåt mer för oregerlighet, så lite lugnare tycks han blivit!:)

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 272
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 128
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 182
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka