Hi Lite - Hööks eller Kavalkade?

Chili

Trådstartare
Får i födeslepresent köpa mig en hjälm :) Mamma och pappa hade tänkt sig bjuda på en resa till Borås för att jag sagt något om hjälmen där på Hööks. Men såg att en liknande hjälm från Kavalkade, med samma namn, fanns till nästan samma pris på internet.

Så frågan blir ju, vilken är bäst nu när priset är rätt lika? Jag har rätt stort huvud, strl 57 vad jag provat hittills. Är de lustiga i form/strl?
Just nu är jag van vid hederlig sammetshjälm så all ventilation är välkommen. Förväntar mig ingen GPA liksom.

Så hjälp tack :bow:

Sv: Hi Lite - Hööks eller Kavalkade?

jag har haft hööks innan, tycker den är bekväm o mkt prisvärd :)

Har hört många säga det! Och det känns ju mer tryggt att åka dit och prova ut en, än beställa över nätet... Nämligen ingen i stan som säljer Kavalkades hjälmar vad jag vet!

Jag har Kavalkade och jag är jättenöjd med den. Har inte provat Hööks dock så jag kan inte jämföra dem. Bestämde mig för Kavalkade först för att "ventilationsranden" var mörk och diskretare än Hööks. Tycker inte om när det lyser upp..

Tja, jag har Kavalkades Euro-Lite och gillar den mkt! Min syster har en från hööks och hon tycker att den är skön men mockan har släppt precis vid skärmen så det är en glipa. Det är inte så snyggt :crazy:

Jag avverkar hjälmar på löpande band! Kavalkade och Hi Lite är samma hjälm, det som skiljer dem är marginella saker som hjälmpåsen och tryck m.m. Börjes har en hjälm också som liknar dessa två hjälmar om du ska beställa via nätet.

Själv har jag haft Hi Lite med och utan "skena" mitt i skallen. Det är ingen skillnad på ventilation och de är förbannat bekväma och tål otroligt mycket! De är lätta och sitter bra på huvudet, jag har strl 56 och har knappt något bakhuvud och hjälmen passar som en smäck.

Jag ser ingen idé med att lägga ut 5000 kronor på en hjälm som inte skyddar mer än en för 800! Hade en episod här i påskas då jag åkte av med huvudet först i marken, hjälmen tog hela smällen (den sprack) och jag klarade mig med en liten bula!

Ibland är det en stor nackdel att Hööks ligger 10 minuter från mig... :banana:

Kavalkaden finns ju numera i en toksnygg mörkbrun färg!:love:

Hmm ska man tacka nu eller? ;) Blev inte mkt visare.

Jag vill ju ha en grå hjälm och både finns i grått. Kavalkade känns mer kvalitet? Frakten är inte dyr heller. Shit jag kan inte bestämma mig! Helt klart roligare att åka till Hööks och prova hjälmen, då kan man ju köpa andra saker med. Och jag står inte för bensinen ;)

Men Kavalkades kanske är snyggare med en diskretare "remsa"?

Arrrrrrrghhhh.... :cool:

Jag har Kavalkaden, den är superskön.
Jag har hört att Hööks hjälm töjer sig.
Kavalkaden finns även som två färgad i grått och svart! Mkt tjusig!

Många säger ju att Hööks inte har så bra kvalitet på sina saker så då kanske Kavalkaden är det bästa valet!

Joo jag har suttit här och stirrat på bilden av Kavalkaden en stund. Börjar fundera på om jag inte vill ha den trots allt!

Ju fortare jag bestämmer mig desto snarare slipper jag svettas lika mkt i värmen ;)

kavalkadens ventilation är likadan grå som mockan medans hööks är silver. Personligen tycker jag grå är snyggare.

Joo har funderat på det och det lutar åt Kavalkades. Förresten så ser den ju inte riktigt ut som de från Lillhästen, den grå är mkt snyggare än de tvåfärgade ;) *tycka*

Men frågan är ju fortfarande, hur är den i storleken? Ska kolla ¨på lördag i den enda affären jag inte varit inne i, de kan ha den. Men annars får jag beställa från nätet och det är ju så j*kla trist att behöva skicka tillbaka och sedan vänta på rätt storlek...

Vill ha nu! :p

Jag hittade Kavalkades hjälm i stan :) Blev så glad. Den grå var slut men kommer kanske in i veckan, längtar så efter en ny hjälm nu! Weeii glad jag blev :)

hehe vilken förvirrad människ jag måste va :p kollade lite nogrannare på min nya hjälm o det är ju en kalakad euro lite, jag har full koll absolut :angel: älskar den hjälmen iaf, bätre än min gamla hööks, gillar att den är två färgad oxå.

Nu får det bli den, Eurolite var det men det var tydligen samma som Hi Liten? Provade iaf en svart och den var så skööööön :love: Fast jag ska ha den enfärgade gråa, gillar den bäst. *längtar*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka