Hickande hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 358
S

Sweet

Har en Golden på 14 veckor. Hon har ända sen vi fick hem henne vid 8 veckors ålder fått hicka minst två gånger per dag.

Det är inte vid några speciella tillfällen hon får hicka, det kan hända när som helst. Det håller på en liten stund men slutar sen av sig självt.

Någon som vet vad hickan beror på? :confused:

Sv: Hickande hund

Vet inte vad der beror på direkt...
Blivit lite överraskad och svalt luft??
Nova hickade mycket när hon var valp!
Man visste ofta när hon skulle börja för det var när hon blivit överraskad.
Men det är borta nu.

Valpar hickar ofta. Det går över. Blir med tiden mer sällan och sen nästan aldrig. Min hickade titt osm tätt. Hela lilla hunden hoppade, hon verkade dock inte störas av det.

Ibland kan de hicka lite extra om de är hungriga. Hur många gånger per dag får hon mat?

Hon får mat tre gånger om dagen nu, och hon kan börja hicka precis efter hon har ätit också så det beror nog inte på att hon är hungrig. :D

Bra att veta att det inte är något att oroa sig för i alla fall...

Tack för era svar! :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 023
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 068
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
826
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 609
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka