J
Jenna
Är denna tråd olaglig att använda som stängsel till hästar? Har för mig att jag hört det någonstans. Om det nu är så, finns det någonstans att läsa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sussie skrev:Vi ska ha hjälp av en proffessionell staket-firma som ska hägna till oss nu snart. Jag ville ha vit tråd för att det skulle synas bättre - men - han påstår att hästarna ser den galvade tråden bättre än vitt snöre...!!!???
Han säljer nämligen en vit wire också som jag isåfall hellre vill ha. Den heter Equifence - har någon erfarenhet av denna ???
Så här står det i Podas katalog...
"Equifence är uppbyggd av en stålkärna som är överdragen med ett tjockt plasthölje (vitt) med svarta kolfibrer. Det betyder att produkten är strömförande. Equifence behåller färgen och kvaliten i åratal."
Nja jag tycker inte det är whatever. Det blir så lätt förvirring om man använder fel ord. Jag blir alltid osäker på vilken tråd som avses när folk skriver wire.burton skrev:Ståltråd naturligtvis! Och du fattade egentligen vad jag menade, eller hur?
Men jag skrev för enkelhetens skull likadant som en annan eftersom att skriva HighTensile kanske inte alla förstår vad det menas med.
Ståltråd,järntråd, whatever! inte elband/rep iaf.
Jag vill bara klargöra att jag INTE använder wire, utan High Tensile.TomasN skrev:Är det språkförbistring här eller är det dialektalt?
Enligt mig så består en wire av många små smala trådar som tvinnas till en tjockare wire. Wire är olämpligt som stängseltråd.
Det som används som stängseltråd kallar jag slät ståltråd helt enkelt.