Bukefalos bokbingo 1 april till 31 augusti 2025

Jag kryssar "med ett fängelse" med Skuld av Hurtig-Wagrell. Andra delen om polisen Elizabeth Hallman i Kalmar. Inte riktigt lika bra som första delen, men klart läsvärd.
Elizabeth besöker en intern på Kalmar fängelse vid ett tillfälle.
1000010810.webp

Jag kryssar Någon frukt eller bär nämns med Mord överbord av Sofia Rutbäck Eriksson, inläst av Fredde Granberg. Vid ett tillfälle äter huvudpersonen en banan.

Boken är den första delen i en spin-off på Katarinas eminenta detektivbyrå, med den aningens fyrkatige Herkules i huvudrollen. Katarina skickar iväg Herkules på en fyramånaders kryssning, för att han ska få komma ut och träffa lite folk. Naturligtvis mördas någon på kryssningen, och Herkules leker detektiv. Lättsam och lite smårolig.

Jag fortsätter med att kryssa Utspelar sig i en annan tid än 2000-talet med Den hemliga bokhandeln av Evie Woods. I alla fall hälften av boken utspelar sig i dåtid och stora delar av den andra handlar om den historien så jag hoppas det är ok. Känslan i boken är i alla fall att den utspelar sig på mycket i en annan tid. Så jag hoppas det är ok!

Till boken då. Jag vet inte. Jag vill säga att jag gillade den, för det gör jag, men jag hade kanske inte samma dragning att lyssna klart som jag brukar ha. Inte riktigt samma sug. Så bra, trevligt språk och jag uppskattade historien men kanske att jag saknade lite dragningskraft. Men summa summarum uppskattade jag boken även om den blev lite "seg" för mig. Kan också bero lite på övrig sinnesstämning i livet. Jag vet inte. Men det är absolut ingen dålig bok men kanske bara inte helt rätt för mig just nu :) men absolut en bok med lite allt i, romantik, lite mysterier, feel good, en liten dos tragedi etc.

Jag fortsätter med att kryssa Utspelar sig i en annan tid än 2000-talet med Den hemliga bokhandeln av Evie Woods. I alla fall hälften av boken utspelar sig i dåtid och stora delar av den andra handlar om den historien så jag hoppas det är ok. Känslan i boken är i alla fall att den utspelar sig på mycket i en annan tid. Så jag hoppas det är ok!

Till boken då. Jag vet inte. Jag vill säga att jag gillade den, för det gör jag, men jag hade kanske inte samma dragning att lyssna klart som jag brukar ha. Inte riktigt samma sug. Så bra, trevligt språk och jag uppskattade historien men kanske att jag saknade lite dragningskraft. Men summa summarum uppskattade jag boken även om den blev lite "seg" för mig. Kan också bero lite på övrig sinnesstämning i livet. Jag vet inte. Men det är absolut ingen dålig bok men kanske bara inte helt rätt för mig just nu :) men absolut en bok med lite allt i, romantik, lite mysterier, feel good, en liten dos tragedi etc.

Själv läste jag den boken i fysisk form och jag älskade den. Tyckte det var intressant också hur författaren hanterade perspektiv.

Själv läste jag den boken i fysisk form och jag älskade den. Tyckte det var intressant också hur författaren hanterade perspektiv.
Tycker absolut att boken som en bok är otroligt bra. Välarbetad och uppskattade också hon hanterade perspektiv och skrivande i stort. Jag vet inte riktigt vad det var för mig. Kanske att jag hade gillat den bättre i fysisk form. Ibland påverkar ju inläsning mer än vad man tror. Alltid lite annorlunda att hålla i en fysisk bok och läsa :)

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 625
Senast: Lejontand
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 805
Senast: Shpongle
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första... 27 28 29
Svar
561
· Visningar
20 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka