Hilfe? Pikeurbyxor, stretch nedre delen av benet

Sv: Hilfe? Pikeurbyxor, stretch nedre delen av benet

Detta låter superintressant! Hur långa är Lucinda i benen? Jag är väldigt kort så jag har svårt att hitta ridbyxor som passar utan att behöva vika och det är ju inte skönt alls med kardborrar i ridstövlar. Mondega passar bra i benlängd men har så hög midja att byxorna sitter under brösten medan Lugana sitter bra i midjan men har för långa ben. :S

Beror på storleken. Säg att du har 38 i byxstorlek. Mondegan du provat var nog en 38 och Luganan du upplever ha långa ben var nog storlek 76.
Är det en dubbelstorlek (dvs. 76. Dela på 2 = 38) så betyder det att det är en storlek med längre ben.

Detta låter superintressant! Hur långa är Lucinda i benen? Jag är väldigt kort så jag har svårt att hitta ridbyxor som passar utan att behöva vika och det är ju inte skönt alls med kardborrar i ridstövlar. Mondega passar bra i benlängd men har så hög midja att byxorna sitter under brösten medan Lugana sitter bra i midjan men har för långa ben. :S

Men om din återförsäljare är lite händig så går alla Pikeur-byxor att måttbeställa ;)
Jag t.o.m total-måttbeställde ett par Pikeur jodpurshbrallor (nej sånna finns inte.....) som var exakt som jag ville ha dom, och det kostade bara några hundralappar mer än ett par ordinarie byxor - men då är min återförsäljare väldigt duktig :love:
Enda nackdelen, man får vänta 3-4 veckor innan man får dom.... men det är det värt :banana:

Normal beställningstid på ett par Pikeurbyxor från lagret i Tyskland är åtta veckor så det var rätt fort tyckte jag.

Håller med dig Sorbe, brukar vara precis som ett par måttbeställda ridstövlar, 6-8 veckor plus några till om det är semestertider.

Nej, jag har 36 i Mondegan som är för stora men passar i längden (!) och 34 i Luganan. Jag har väldigt korta ben, inga tjusiga dressyrben här inte! :( :(

Måtta låter faktiskt intressant, jag ska höra nästa gång jag är i affären. Får nog se till och prova massa modeller då också för jag har inte hittat några Pikeur som jag tycker är supersköna, de jag har är i softshellmodellen. Annars brukar jag köra på Cavallos Championesse som är jättesköna på mig, fast lite för långa de också.

Oj är det normalt med 6-8 veckor?
Då är jag ännu gladare över min återförsäljare :love: eller så hade jag ovanlig tur bara.... :D
P.s det är några år sedan jag gjorde dessa byxor, men sånt brukar inte ändras.

De har inte haft lager på ridbyxorna tidigare utan sytt upp dem när de fått beställningen, därav att det tagit så länge.

Nu har de en del på lager, främst oskodda eftersom det är det som säljs mest. Helskodda säljs nästan bara i Sverige.
Har man tur så finns ridbyxorna färdiguppsydda och skickas omgående.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka