Bukefalos 28 år!

Elegant machinery

Trådstartare
Jag fick ta bort min katt hastigt och olustigt och har nu ca 1 kg z/d torrfoder (halv 2 kr påse) samt 7st 156g burkar kvar. Någon som vill ha? De finns i stockholm om ni vill hämta, alternativt kan jag skicka om ni betalar frakten. Känns dumt att bara slänga :(
 
Beklagar förlusten av din katt :( Jag håller med Angua om att skänka till katthem. De behöver alla gåvor de kan få! Såhär skriver Stockholms katthem:
Foder
Vi tar tacksamt emot burkmat då vi alltid har många munnar att mätta. När det gäller torrfoder har vi valt att enbart servera våra gäster högkvalitativt torrfoder som vi köper direkt från Royal Canin. Vi vill hålla oss till en sort då de flesta kattmagar mår bäst av inte byta foder i onödan eller för ofta.

Andra katthem kanske har andra regler? Annars kan du ju skänka burkmaten till dem :)
 
Jag har svårt att tro att nåt katthem tackar nej till veterinärfoder (det är ju minst sagt dyrt i inköp) - oavsett vad de ger i vanliga fall (behövs specialmat så behövs det ju, liksom). Särskilt om det är ett bra bäst före-datum på maten.

Jag har skänkt en kasse med alla möjliga sorters "vanliga" kattfoder till Uppsala katthem. Både blötmat (inkl en del "enstaka portioner" av olika sorter) och torrfoder. De tog tacksamt emot rubbet.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Jag har en låda med grejer som är sålda och betalda. De är skickade en gång redan men köparen hämtade inte ut så jag fick vackert betala...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 744
Senast: Lyan
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 332
Senast: Karamello30
·
Katthälsa Siamesen, 8 år gammal, har misstänkt foderallergi. Fick kortisoninjektion för att se om symptomen minskade. De gjorde de men kom...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp