Himalaya regn/vinter, hur tjocka är täckena?

nexxa

Trådstartare
Antingen är jag blind eller så har Börjes inte skrivit ut hur tjocka täckena är?
Vill veta både hur tjockt regntäcket och vintertäcket är.
Vad jag förstått ska detta vara prisvärda täcken med bra passform?
Vill köpa och ha som extra täcken och som bytestäcke.
Håller det bra även när det är i hållande regn?

Sv: Himalaya regn/vinter, hur tjocka är täckena?

Måste nog vara ärlig och säga att du är nog tyvärr blind... :angel: ;) Nä skämt åsido, det står både i deras katalog och på deras hemsida hur tjocka täckena är. Regn täcket har ett innerfoder av mjuk pplyester och vinter täcket har mjuk polyester + 300 gr polyesterfoder.

Japp, de är prisvärde täcken. har även bra passform, kan dock vara lite stora i storleken. + de håller tätt för ihållande regn.

Senast ändrad:

Jag såg det precis när jag postat tråden och då ville datan inte funka så jag hann inte radera tråden :o
Men tack för att du svarade iaf :D

:D Ska du satsa på sånna täcken? Kan rekomendera dem varmt! :love:

Ja jag har köpt ett regntäcke där för sex år sedan som heter Everest och det håller så bra så än idag faktiskt bästa täcket :love:
Tänkte att Himalaya kanske var uppföljaren?
Så jag så fort jag har pengar blir det nog lite påfyllning i täckes'lagret' :angel:

Mina Everst-täcken används just nu av en annan användare, men jag köpte dom när dom kom 1999.
Både regn- och vintertäcket..
Det jag har nu, och som används mest då det är det överlägset bästa är ett grått RS, som jag köpte för ca 3 år sedan...

Enda problemet verkar vara att dom är nästintill outslitliga... ;)

Just det där gråa regntäcket som börjes hade en gång i tiden verkar vara det enda som passar på min häst runt hals och bog...Har nu beställt deras vintertäcke..är dessa snarlika i storlek etc? Någon som vet?Hoppas innerligt att de är lite stora i halsen och rymmer en hel del bog...

Ska erkänna att även om jag är Horseware fans av stora mått så har jag beställt det lila Himalaya täcket med 300 gr fyllning från Börjes.

Jag vill få det motbevisat om det nu är så att Lukas inte rymmer sin bog i detta... priset är ju 1/4 om inte mer av Rambotäckenas pris men jag vill att dom ska vara nästa lika bra som dom om jag ska behålla det...färgen är ju fin i alla fall (säger hon som gillar lila...)

Regntäcket har inget foder alls, jag köpte ett idag. Svart insida har det, praktiskt :banana:

:love: :love: :love: Vi köpte vårt Everesttäcke för 7 år sedan, och inte förrän precis nu så börjar det släppa igenom regn vid ihållande regn... :love: har både vintertäcke och regn med Himalaya och de är superba.

Håller med..det blir ju ALDRIG slitet ;) Vågar nog mig på att säga att det är ett av de hållbaraste täckena.

Vill ha rapport sedan efter en dag med ösregn hur dant det hållt. Fast samtidigt..det är ju så billigt så man MÅSTE ju nästan köpa :angel:

Jag kan lämna rapport eftersom jag också har ett ;). Det håller superbra :bow: Efter en dag i ösregn så är han lite blöt fram vid bogarna och möjligtvis lite på låren, men det är snarare för att det blåser in regn!

Hej,

I dag har jag hämtat ut mitt lila Himalya täcke. Det satt faktiskt riktigt bra på vår kraftiga Kallblod MEN han brukar ha 145 på Horse Ware (Rambo)täcken och på detta tog jag 155 cm. Han hade inte kunnat ha 145 i detta då hade det inte räckt till i bogen.

Återstår att se hur pass torrt det håller när det regnar/snöar...

~Ingrid

Ska bli, om du inte redan har köpt ett då. För nu är det ju fint väder och vi har precis ingen användning för täckena ;)
Så du får ju vänta tills det blir nåt regn :D

Köp köp köp!! Bästa regntäckena jag någonsin haft är faktiskt från Börjes.

Har ett Everest som är 5,5 år gammalt, har ALDRIG läckt in. Då har pållen också haft på sig det de dagar det har varit sämst väder - ösregn, hagel, snöblask, det har tom. hängt istappar på täcket... Men det har blivit lite hål från en täckesbitare :(

Sen så har jag även RS regn till ponnyn, också detta super. Det + Börjes ponny vintertäcke är de enda täckena hon har använt utomhus under 3 år! Och inget av dem läcker än. Har inte ens impregnerat dem :)

*I'm voting for them*

Har ett himalya vinter, det är jättebra :D. Ger ingen skav på min hästs höga manke :D. Det är inte övervarmt dock, så ibland får man ha ett litet varmare täcke under.
Har bara haft det en säsong men det fuknade super :bump:

Rapport: Täcket klarade en hel natt + en förmiddag med REJÄLA skurar, grattis Himalaya :bow: :D

Det enda var att det hade runnit in lite fram i bogen, men det har u inte med hållbarheten att göra utan att det regnade så in i h-lvete stundvis.

Det satt också bra, hade inte ändrat positoion trots en hel natt på häst i hage.

OBS att det är STORT i halsen. Alltså, inte själva "halshålet" som är stort utan spännena är långa, om du fattar :D

Min B-R-E-D-A nordis fick ha på innersta hålet och innersta ringen på snabbspännena s.a.s.

Låter kanon! Men vad har du för täckesstorlek på din nordis? Skulle du tagit ett mindre om du vetat hur långa spännena är, eller sitter det perfekt i övrigt?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
781
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka