Himalaya täcken från Börjes? Bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svintana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 379
S

svintana

Funderar på att köpa det täcket, Himalaya! Någon som har erfarenhet om täcket... bra,dåligt?

Jag har ingen erfarenhet av det täcket, men om man säger som så att täcken till det priset brukar ju inte hålla så hög kvalitet.... Oftast får man ju vad man betalar för....

Jag tror jag har föregångaren till det täcket. Kommer inte ihåg vad det heter, men det var grått. (Vintertäcket)

Mitt har funkat kalasbra, har haft det 2 vintrar på min häst som går i en hage med en hel del träd och pinnar och grejjer och det är helt och fint.
Så jag tycker att det har varit ett kanonbra täcke för inga pengar alls.
Har aldrig varit blöt igenom när det har varit blötsnö osv.

Har oxå det grå som regntäcke samt ett ännu äldre blått vintertäcke med grön/röda kantband å gjordar. Tycker att dom är ett riktigt bra täcke för det priset, går självklart inte att jämföra med dom bättre märkena men jag tycker iaf att de är betydligt bättre än tex h**ks billiga modeller. Har dom till min häst som slaktat betydligt dyrare täcken många gånger förut. Hon har "bara" haft dom en vinter men det finns inte en reva ens! (ovanligt när det gäller henne) Tänker köpa Det rosa till henne i vinter samt det blå till fölisen vill köpa billigt till han eftersom han ändå snart kommer att växa ur det.

Sv: Himalaya täcken från Börjes? Bra?

HAr det blåa vintertäcket. Det e tåligt och har ännu inte varit blött igenom. men det e väldigt stort i bogen (enligt mig) Men värt de pengarna

Jag har det blå regntäcket, och det har hållit hästen torr även efter en hel dags regn. Tyvärr väldigt stort i bogen.
Mycket täcke för pengarna! :D :p

Senast ändrad av en moderator:

LuddeLump skrev:
Jag har det blå regntäcket, och det har hållit hästen torr även efter en hel dags regn. Tyvärr väldigt stort i bogen.
Mycket täcke för pengarna! :D :p

det e tydligen inte bara jag som tycker det e stort i bogen.

Jag har regntäcket (Himalaya) och jag tycker att det är ett KANONTÄCKE till det priset, helt klart prisvärt!! Jag har inte haft det mer än kanske 1-2 månader, men än så länge tycker jag att det varit super!

Som andra säger så är det stort i bogen, på min häst funkade det bra, men på andra kan det kanske vara FÖR stort.
Dessutom så är kryssgjordarna väldigt långa, även om man har dom längst in...

Jag har haft en föregångare till det täcket till min förra häst.Jättebra kvalité å har hållt flera år.Enda nackdelarna är som sagt att hästen inte ska ha litet bogparti då det kan bli hängigt där fram annars.

Jag köpte regntäcket först, helt kanon verkar tåla hur mkt vatten som helst! Sitter dessutom jättebra på min häst med bred bog

Nu har jag köpte vintertäcket också, det är jag verkligen nöjd med, sitter där det ska, ingen skav och det är lite extra högt i halsen vilket jag tycker är bra.
Jag tycker inte gjordarna är långa utan har dom i mitten ungefär

Jag tycker att det är onödigt att köpa dyra täcken oftast går de sönder lika fort ändå så då funkar det kanon med dessa, dessutom när de är så bra...

Köpte ett Igloo (tidig variant av Himalaya) -96 det används fortfarande till min ponny och håller fortfarande tätt så Börjes är ingen billig skit

Är det halvhals på vintertäcket (Himalaya)? Det är det inte på bilden i katalogen nämligen :confused:

Det är lite olika med prylarna ifrån Börjes, vissa är toppen - andra är kanske inte fullt lika bra, men helt okej och man får defintivt ändå vad man betalt för.

Hade själv ett grått börjes orkan vintertäcke för ett par år sedan och täcket är superbra fortfarande, ser helt nytt ut! fortfarande trots flitig användning.

Det är inte halvhals på Himalaya Vinter.

Jag har Himalaya vintertäcken till mina hästar och de är faktiskt jättebra med tanke på priset. Passformen är skapligt bra, lite stora i bogen på mina hästar men ger inga skav eller så. De håller hästarna varma och torra även om det är regn och rusk i flera dagar då mina hästar går ute dygnet runt året om. Nackdelen är att de inte är särskilt smutsvänlig färg på, jag har de ljunglila och de blir snabbt smutsiga. Men nu ska de bara ha de täckena när det ligger snö eller är fruset så att de inte lerar ner täckena så förskräckligt. Har köpt täcken med en mer smutsvänlig färg som de får ha när det är slaskigt.

Okej, tänkte väl det, blev lite :confused: när QuickStar skrev:

Nu har jag köpte vintertäcket också, det är jag verkligen nöjd med, sitter där det ska, ingen skav och det är lite extra högt i halsen vilket jag tycker är bra.
Jag tycker inte gjordarna är långa utan har dom i mitten ungefär

;)

Jag har ett Himalaya regntäcke. Det står emot regn jättebra, men tyvärr släpper bomullsfodret uppe i mittsömmen.

Immer

jag har ett lila, det gick sönder efter 2 dagars användande och går nog inte att laga :( kryssgjorden har lossnat och det är en stor reva på ena sidan..

Jag har regntäcket, det blå, och det håller tätt och sitter kanon på min åring (hbl) stl 135. Inte alls stort i bogen eller så. Bara gjordarna som var grymt långa, jag fick ta på innersta och knyta knutar dessutom.

Nej det är inte halv hals på det, det skrev jag inte heller :)
det är lite högre skuret än andra vintertäcken och Himalaya regn täcket.

Det kanske inte ska vara så men på min häst blev det så iaf :D

Jag måste ha någon konstig monsterlik modell av häst för gjordarna är mer åt det korta än långa hållet och det är perfekt i bogen, många tycker det är stort...

inte mer än okej tycker jag, så jag har det som extratäcke. men som någon sa- man får det man betalar för, så jag hade inte räknat med mer!

Ni som har himalaya- är det ryggsöm på? Och vad är det för spännen fram. För 10-15 år sen hade B*rjes pippi på att sätta, vad jag då döpte till, sk börjesspännen. Sådana där som man trär "ut och in, fram och tillbaka", de brukar sitta på svettäcken "brynjor". Frågar alltid, än idag, vad täcket har för spännen när jag beställer. Inte så kul med vintertäcken och sådana spännen.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
719
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
221
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka