Himalaya täcken från Börjes? Bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svintana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 377
Sv: Himalaya täcken från Börjes? Bra?

Nej det är ingen ryggsöm på himalaya, har dock inte kollat om det är det på innerfodret...

Nej det är vanliga spännen i bogen!

Har ett Himalaya vintertäcke till ett travsto och det sitter som gjutet även fram i bogen. Jag tror att det är så att företaget lägger en egen "jätte" order hos någon som kan sy täcken m.m. åt dom och då blir priset lågt samt att dom inte tar betalt för märket vilket andra kända gör. För min del är det funktionen som går före märket, varför betala för ett namn?!

Jag har nu köpt täcket, vintervarianten, och har lite funderingar. Det tar sig in vatten via fodret, så att säga, dvs fodret hänger lite utanför och sedan kryper fukten vidare. Upplever ni det oxå,som har det. Gäller det även regntäcket. Annars är jag nöjd hittills. Trodde det skulle vara för stort i halsen till min 2åringstravare. Men kanske måste inse att att den "lille" har blivit stor. Ska bli kul att se hur länge impregneringen håller.

Säger som "snigeleffekt" man få vad man betalar för...
Vad jag vet är det inga bogveck på det täcket oxå, det framklallar ju lättare skav!

Nej, inte på min iaf. Bogen klätt med glansigt tyg. Ändå är han en sån sort som täcket glider bak på och det stramar ordentligt på bogen.

Asterix skrev:
Säger som "snigeleffekt" man få vad man betalar för...
Vad jag vet är det inga bogveck på det täcket oxå, det framklallar ju lättare skav!

Under de fyra år jag har haft min häst har hon inte fått bogskav en enda gång - och hon har inte haft ett enda täcke med bogveck.
Så, det där med att täcken utan bogveck lättare framkallar skav - det tror jag inte på.

Immer

jag köpte regntäcket. okej det var ju inte så dyrt, och det märktes på kvaliten. iofs hölls ju hästen torr,blev bara blött längst ner, och jag köpte det mest som ett slit&släng täcke under hösten..
men jag tyckte det var lite tajt i bogen på kusen, fast han inte är alls bred, han är spinkig. men rätt benig iofs.
och när det regnat mycket nån dag så kunde man ibland hur vattnet skvalpade inne i täcket.. så allt vatten "rann" väl ner...
men vill man ha ett billigt o hyffsat okej täcke så är de väl inge fel på det...

svintana skrev:
Funderar på att köpa det täcket, Himalaya! Någon som har erfarenhet om täcket... bra,dåligt?

har det blå vintertäcket.
enda dåliga är att det slutar lite högt upp bak.
har iofs en quarter, med ordentlig rumpa, så det är väl inte så konstigt.. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
709
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka