Jag har också tidigare bara hört bra om honom, men så träffade jag en människa som ägde en Nactus avkomma det stoet var fullständigt galen, så jag blev förvånad men hon hade gjort en del efterforskningar och det var mer än hennes som var galen.
Men som jag sa i mitt tidigare inlägg det kan mycket väl komma från stoet.
Det är inget farligt att tala om hingstarnas kvaliteer, om dom verkligen håller hög kvalite visar det sig. Själv har jag bara haft erfarenhet av två Nactus avkommor tyvärr ingen bra erfarenhet, men två är för lite att bedömma på därför är det intressant att höra andras åsikter. Jag har absolut inget imot Nactus personligen en snygg hingst.
Men jag tycker att det mörkas för mycket när det gäller hingstar, jag vill visst veta vad de olika hingstarna går för.
Jag har inte talat med alla beridare, men en del då jag själv är uppfödare.
Att Masters, D-Days Chapmans avkommor kan vara skarpa kan väl inte vara någon nyhet, särskilt Chapman, men har man ett bra sto spelar det inte så stor roll vad man betäcker med, det är de som kanske har ett sto som själv är skarp som kan få problem.
Det är defenitivt ingen smutskastning från min sida men som sto ägare vill man veta vad hingstarna går för, frågar man ägarna är alla snälla som ridskolehästar!