• Trav
  • Trådstartare Trådstartare stars
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 140
S

stars

hur letar jag upp avels hingstar som står för fogande,finns det någon speciel sida det gäller varmblods hing

Sv: hingstar

Jag beställer alltid boken "Offentlig redovisning av varmblodiga travhingstar" från STC. Den brukar komma ut i februari och innehåller tävlingsprestationer, veterinära beskrivningar, härstammningar, avkommeredovisningar, exteriöra beskrivningar, aktuella avelsindex samt betäckta ston. En bra sammanfattning när man letar hingstar till sina ston ;)

Sv: hingstar

Det är därför jag föredrar STC:s katalog men tycker givetvis det är kul att kolla även i hingsthållarnas då det är färgbilder i den :D
I den står ju också vad hingstarna kostar vilket jag efterlyser i STC:s. Sen är även många(de flesta) stuterierna med där med sin information.

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: MayGrace
·
Gnägg Jag har börjat fundera kring det här med vad raser avlas emot. Tex svenskt varmblod avlas mot hoppning, dressyr och fälttävlan... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 992
Senast: Seabaz
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Mabuse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025