Hingstbetende

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Liina89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 903
L

Liina89

Vad sysslar min hingst med när han står och dunkar snoppen mot magen när han är lös ihagen..han brukar göra det några gånger per dag men tyvärr inte fått något bra svar,kan ju tyvärr inte fråga honom personligen

Kjam Liina89

Sv: Hingstbetende

Han tränar stödbenet så att säga :D
Som övriga redan svarat,så tränar han fortplantningsorganet!;)

Finns ett par trådar om detta ämne, ganska många nu på senare tid tycker jag.

Tro om det beror på att hingstarna våra vädrar och "tränar" oftare när värmen kommer:D

Vad roligt att du tog upp det fenomenet! Min tvååring gör precis likadant. Men jag har fått för mig, att dömma av vilka tillfällen han väljer att släppa ut den på, att det är ett tecken på att han mår bra och är i harmoni. Han hänger nästan alltid ut den när han vilar i stallgången när jag mockar, och igår när jag hälsade på honom ute på hingstbetet så stod samtliga pojkar med rumpan mot vinden och snoppen flaxande under magen. Såg himla komiskt ut :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag har hamnat i lite av en soppa med en hemsida jag handlat på. Först dröjde varorna, de kom först när jag pausat fakturan på Klarna... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 891
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka