Hingsten Berywelsh Dragon?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Huntress
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 309

Huntress

Trådstartare
Vet inte ens om jag har stavat rätt på namnet, men hursomhelst undrar jag om det är någon som vet något om den hingsten? Han ska tydligen vara en engelsk ridponny? :)

Sv: Hingsten Berywelsh Dragon?

Huntress skrev:
Vet inte ens om jag har stavat rätt på namnet, men hursomhelst undrar jag om det är någon som vet något om den hingsten? Han ska tydligen vara en engelsk ridponny? :)

Bery Welsh Dragon

Javisst var han en engelsk ridponnyhingst, född 1973 och död 1998, godkänd i ridponnyavel och hade nr: RP115,
fux, 136 cm hög,
e. Walden Firelight (McGreedyXX-Turton StoryXX)
u. Bery Welsh Ballad (Turton StoryXX-Hendre MeurynWSB2062)
trots sin storlek hade han högt fullblodsinslag (75%),resten welsh.
importerades som 2åring till sverige och godkändes som 20åring tror jag.

Jodå, jag har haft honom på station & har även haft ett par avkommor efter honom.

PM:a gärna, men för tillfället saknar jag internetuppkoppling (lånad just nu...), så det kan dröja innan jag svarar.

Hejsan!
Min ponnys morfar är Bery Welsh Dragon.
Bilder:
file:///C:/Users/helene/Desktop/bery.jpg
file:///C:/Users/helene/Desktop/bery%20welsh%20dragon.jpg

Brittisk Ridponny. SPR 4862/73, WPBR 1571, RPS-462. Född 22/4 1973 hos Mrs B E Bush, Storbritannien. Fux, vhip. 136 cm. Importerad 1975. Prem B 1994. Död 1998

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Rosett
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: Piaff
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår