Hingstval till 4-årigt sto e. Quidam de Revel

Linn_H

Trådstartare
Kommer med stor sannolikhet betäcka mitt 4-åriga sto i år för att ge henne en lång läketid efter en vrickning i hagen som inte vill ge med sig.. (Kollad på klinik/röntgad osv)
Stoet i fråga är e. Quidam de Revel-Contendro I-Carthago, hon är ca 160cm hög. Ngt lågställd i modellen, rör sig bra med en mkt bra skritt och en bra galopp. Har hittills hoppat riktigt bra med framförallt en väldigt bra bakbensteknik.

Tips på hingstval välkomnas! :laugh: Jag söker en ädel, högställd hingst med bra gångarter och hög ridbarhet. Då stoet är lite långsam sin hoppning trots sin storlek så skulle jag vilja ha en hingst som har ett starkt avstamp och som är lite "snärtig". Gärna en hingst som hunnit lämna lite avkommor där man sett att dessa egenskaper förvärvs.

Liten film med dålig kvalité från i vintras:
http://www.youtube.com/watch?v=Noq9bRSxb2I&list=UUfQE9Z3QAlu94fNT7DgRoWA&index=4&feature=plcp
finepix20vt_166998419.jpg
 

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 202
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: KickiH
·
Avel Jag funderar på att seminera mitt sto e. Danone 1. Hon är en helt underbar individ, med en fantastisk ridbarhet. Hon har tre bra...
Svar
10
· Visningar
1 434
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp