Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Kollar du danskt har du ju Heartbeat!

Å andra sidan kan du lika gärna kolla tyskt om du kollar danskt. Många gånger reser sperman lika länge (dvs över natt) och du får betydligt mer (och beprövat) att välja på!
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Hearbeat är fin, finns bilder och info om honom på Hästaks hemsida. :idea:

De sa att deras fölunge efter Heartbeat såldes innan den ens föddes! Han verkar vara populär som avelshingst. ;)
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Du menar att han är renodlad i stammen? Jag har träffat Dirco under en period och han rör sig jättefint och ägarens andra avkommor efter honom har samma lätta och taktmässiga steg.

Fast titta på hans gångartsblup och på hans egna poäng för gångarter. Vill man få en avkomma med bra gångarter finns det bättre val. Han har ju heller inte mycket gång i stammen, däremot bra hoppblod.
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Jo du har så rätt..min tanke var ju att att ta en bra hingst med goda förutsättningar till mitt sto utan att "over do it" innan man vet vad som kommer på så att säga...hon kanske inte är lämpad för avel, 3-åringar är ju i sig en chansning varpå jag vill ha en hingst med mer meriter, bra spermakvalité etc.

samtidigt tänker jag absolut inte bara ta en hingst för att den finns lättillgänglig, då kan jag lika gärna låta bli. Jag tänkte dock att det borde finnas någon snygging som kunde passa i landet...kanske är det Landgraf som gör det lite svårt...

Flera har nu sagt HipHop, jag ska titta närmare på honom och hans avkommor :)

skulle jag välja helt fritt, bara på blodet skulle mitt val hamna på Quattro, ett blod jag inte ens kan hitta på rimligt avstånd :(
På ett äldre sto med egna meriter - ja då finns det massa intressanta att testa vill jag lova, kanske blir det en lite yngre i slutändan ändå :confused:
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Snabb fråga bara...ni som är inne på HipHop, vad skulle ni säga om FetcherN? Han är rel oprövad vilket talar mot mig själv men har ändå en intressant stam med Cortez på mödnet istället, hur skulle ni värdera dem mot varandra?
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Jag tycker i sådana fall att Hip Hop är ett klokare val. Om du vill sälja din avkomma så blir den nog mer lättsåld med Hip Hop som far. Dessutom tror jag att du får en mer passande avkomma med Hip Hop än med Fetcher N!
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Fast titta på hans gångartsblup och på hans egna poäng för gångarter. Vill man få en avkomma med bra gångarter finns det bättre val. Han har ju heller inte mycket gång i stammen, däremot bra hoppblod.

De avkommorna som ägaren har rör sig bra, tycker jag. Han själv rör sig också bra. Siffrorna förvånar mig!
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

*kl*

Jag är ju överförtjust i Emmerton han lämnar både typ, gång och hopp i dom jag sett. Samt verkar avkommorna eftertraktade och lättsålda. Nackdelen är väl att han verkar på fryst. Niveau kan vara ett andrahandsalternativ tycker jag. Nackdelen med honom är väl att typen dessvärre inte är helt super. Men Landgraffritt verkar det vara:).
 
Sv: Hingstval till hbl CamaroM-QE-xx

Jo men då är vi tillbaka på transportsemin...men OM jag nu skulle ta det istället, då är jag lite inne på Stakkato-blodet, fritt från både Landgraf och Cantus som ställde till det lite med :confused:

OM jag tänker import funderar jag på
Chacco-Blue eller Stalypso men...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp