Hingstval!!!!

Iaraphel

Trådstartare
Har börjar leta hingst nu igen, då det inte tog sig sist...

Stoet är e:columbusxx ue:boreaux och uue:harras
hon är ca 164, väldigt nätt å ädel!
fint temperament å trevlig, sammarbetsvillig osv.
håller på att rids in nu, vet inte riktigt hur hon är prestationsmässigt osså..
fin skritt å trav har hon i alla fall, och en bra snabb galopp. trevlig och br amot hinder, har dock inte kommit upp i nån höjd så man ser tekniken.

vil ha fram ett föl gärna större än henne, som är lämplig innom fälttävlan, då hon har 50%fullblod tänkt ejag satsa på en fin hingst med mycket hoppnedärvning, men oxå självklart me fint psyke å br astegg, å propotioner.

vi kommer /helst) att ta henne til en hingststation här i närheten där "vår" veterinär jobbar, de kan ta hingstar från flyinge så helst någon av flyinges hingstar som kan ge färsk semin. då hon nu första gången int ekan ta naturlig betäckning (hingste4n kommer inte in...)

sist försökte vi först naturligt med stanford, sedan när det inte gick och han int elämnar semin så tog vi ett akutbeslut och valde Qalle.
Hlest vill bvi ju ha stanford men han kommer tydligen endast göra naturlig betäckning även nästa år....

någon som har några bra förslag??
 
Jag är absolut inget proffs på det där. :o

Men vi valde Emmerton i år, vi har dock tagit mycket hjälp från folk och så, så det blir "rätt" :)

http://members01.chello.se/minhemsida/emmerton1024_1_bild.htm :love:

Stoet är E. Aram KWPN UE. Zeus. 1,72 cm, Gick 1.30 som 6-åring. Bra hoppkapacitet. "lagom typ" med + för traven.
Dock inget energiknippe, det är däremot Emmerton om man ska tro på det man ser :crazy: ;)
 
Stanford är ett mycket bra val. Fick ett jätte bra föl efter honom iår.

Men varför kommer inte hingsten in i henne???
För så trång kan hon väl inte vara? För då borde det ju bli väldigt jobbigt för henne att föla? Vet att dom töjjer sig men det låter lite underligt ändå.
 
Landlord eller Lasandos är min personliga favoriter...
har en 3 åring efter Lasandos, tuff men väldigt positiv och underbar :)
Landlord är ju med i ngt fälltävlans projekt också så det borde väl kunna passa?? yahoo
Bild på min 3åring på yahoo
 
Ja det låter som en orutinerad hingsthållare, ställ stoet högt med framändan så får hon en bättre vinkel och använd en liten gnutta glidslem som man strycker på med fingerspetsen så tror jag nog det kommer att gå bra.
 
Tyvärr är det ju så att Stanford inte står hos en orutinerad. Däremot håller jag med om att dom beter sig lite konstigt. Gjorde även en del ganska grova missar när jag hade mitt sto hos Stanford förra året.
 
Var missarna så grova att du avråder att åka dit?

Jag tänkte ta mitt sto till Stanford nästa år...
 
Robin Z har ett rätt vasst humör. Är inte snäll i stallgången... Har en åring efter Cardento. Avkommerna kan iaf HOPPA! Cardento e kanske ingen stjärna exteriört å dressyrtalangerna får man väl isåfall hoppas att mamman kan nedärva. Har ett föl efter Emmerton, ja där har vi inte sett något av avkommerna ännu så det är svårt att säga, samtidigt som Emmerton själv är ung och inte presterat något speciellt ännu. Den Flyinge hingst jag skulle vilja rekommendera till dig om du vill ha både gång, hopp och en snygg hingst är den "ännu inte upptäckta" hingsten Ragazzo. Han har även mankhöjd, både hopp och dressyrblod. Gå in och kolla hans siffror på hemsidan eller katalogen. Snyggare i verkligheten dessutom.Ett het tips alltså...Om din tjej nu skulle passa honom, men jag tror denna hingst skulle passa det mesta, det beror iof på vad man vill ha förstås.
 
nej hon är inte direkt förtrång, men har pga fulblodsinslaget en annorlunda vinkel och Stanford blewv förkåt så de kunde inte hjälpa... :bow:
 
Håller med om Leuthen I, men nackdelen är väl att även han står på naturlig betäckning... Annars gillar jag Qalle skarpt. =)
 
mm jag gillar oxå leuther 1 men vet int eså mycke.. ska kolla upp honom nu...

Mm jag gillar också Qalle, skulle gjärna tagit honom om stoet var större och grövre.... gillar visserligen ädla hästar men de blir nog för bra och korsa min lilla tjej med denna rätt så lilla ädla hingst...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp