hinknissar..

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare sanni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 938
S

sanni

Har varit hinknisse en gång var då med en annan oxå så jag var inte själv.
Men nu i år ska jag vara på häst och min mamma ska vara hinknisse, så hur går det att vara hinknisse själv..är lite orolig för mamma. Hon hat ju superkoll på saker, men orkar man? Det är inte alltid så lätt att hitta hinknissar om man säger så..
Lite tips som underlättar för en ensam hinknisse?

Sv: hinknissar..

Hur långt ska du rida? Vet du hur tävlingens olika slingor går? (undrar mest om det är en central tävlingsplats man återkommer till eller om det är grindar ute i skogen också?) Hur hästvan är din mamma?

Personligen tycker jag att man absolut kan rida med EN hinknisse om den vet vad man ska göra, men att det bästa är att ha EN hinknisse som sköter hästen och EN som sköter ryttaren, men är mamma bara hästvan så kan hon nog sköta bägge jobben galant!

Sv: hinknissar..

Oftast har jag bara min mamma som hinknisse.
Jag har själv dricka med mig på hästen så slipper vi det vid hinkstoppen. Sen har vi dubbla vattenspannar, tvättspannar mm för att slippa bära det mellan bil och vet.grind.
Packa gärna saker som ska bäras ex täcken i Ikeakassar. De kan man slänga på ryggen men ändå ha händerna fria till att bära mer. Ställ ut så mycket som möjligt innan så blir det mindre att bära när tävlingen väl startat.
Kör gärna och titta på hinkstopp dagen innan. Låt din mamma skriva ner lite stödord ex ut vänster, sväng höger mot ...... stanna vid .....
Då är det lättare att komma ihåg vart man ska köra.
Det tar säkert några tävlingar men hon är snabbt ett proffs!
// Linda

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 233
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 284
Senast: corzette
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
173
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka