Hintermayer???

Sv: Hintermayer???

Rätt igen Centaur, som många gånger förr :D
Hästbutiken i Bromma AB har sålt en begagnad Hintermayer för 11 000kr vilket borde kunna ge en liten hint på vad den kostar ny.

På den norska sidan som Centaur gav dig kostar Hintermayer sadeln 16900+moms (norsk valuta).

Tyvär vet jag inte om jag var till någon större hjälp nu men försökte i alla fall :smirk:

Kan tillägga att norska ryttaren Per Waaler rider i en sån (med flair) och han är jätteduktig och en sympatisk människa! :D

Så då har det inte varit en dålig affär att byta sin Isabellsadel mot en Hintermayer? :D

Är det sant?
Det stod på nån sida att det gav hästen större rörlighet o sånt där, måste ju bero på det då!

;) :angel:

Jeg har en windsor hintermayer til min shagya-araber, og salen er knallgod!! Anbefales virkelig!

Jeg hadde tidligere enn windsor elite dressursal, men hintermayeren er hakket bedre. Hintermayeren har STORE kneklosser, men de sitter høyt opp så undersjenkelen har frihet likevel. Det kjentes i lårene de første gangene jeg rei i salen :)

Her i Norge koster salen, som det står i et innlegg over, kr 16.900,- inkl mva. Jeg kjøpte min sal brukt for 11.000,-. Den var da et par år gammel.

Har også en hintermayer med flair.
Kjøpte den ny for ca 2år siden.
Den er i daglig bruk og ser fortsatt ny ut..
De er altså av god kvalitet,og annenhåndsvärdet er bra.

Nu har jag ridit i den några ggr o den är mkt skön. Knästöden på rätt plats för mina långa ben och mkt mjuk i sätet.

Jag puttar upp lite här...

Passar på att fråga om någon vet en återförsäljare till dessa sadlar i Sverige.....?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 141
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka