Sv: Hippo

Köper man pellets så kan man blöta dem, men det finns också en hackad variant, ser ut som korta höstrån ungefär. Det har vi haft i stallet, fungerar bra tycker jag.

ok, det låter ju mycket bättre än pelletsform. vart får jag tag på det?? har aldrig sett det någonstans.

Vi köpte vårat hos den lokala foderhandlaren, vår motsvarighet till Granngården. Om de inte har det hemma hos din, kan de säkert fixa det!

ok. tack. ska kolla upp det.

tack så hemskt mkt. för dina råd.

det känns lite säkrare att gå över och börja med något nytt när man har lite bättre koll på vad man pysslar med. vill ju att de ska ha det så bra som möjligt :)

Jag ger inte heller min häst havre. Hon är för pigg!
Har inte värdena framför mig nu men det ska jag kolla upp! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
882
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 172
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 211
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025