Men utbildar sig till Stallchef eller ridlärare..eller någonting med trav typ.
Jag vet inte riktigt vad det är som krävs för att komma in på linjen..
men det är rätt svårt!
Men jag vet i allfall att man måste ha en Perfekt sist för att komma in, annars så kommer man aldirg in.
 
Hippolog= Hästvetare, alltså en som har studerat om hästar.
Hipplogen är en högskoleutbildning om just hästar! :banana:
1 år på Flyingengemensamt,då första året är lite av varje,bland annat körning (enbet par mm).
Sedan 2 året väljer man inriktning,flyingen är det stallchefer,strömsholm-ridlärare,wången-trav och galopp.

En tuff linje högskola att komma in på! man måste ha en jätte jätte bra GRUND! Helst diplomerad hästskötare,måste ha ULK-kursen i bagaget mm.
Läs på www.flyinge.se
 
Själva utbildningen ska vara ett skämt iallafall. Hur de kan kalla det för högskoleutbildning när de går igenom samma saker som man gör på hästinriktningen på Naturbruksgymnasierna är en gåta, men de kanske syftar på all stalltjänst... :smirk:
 
Det står ingenstans att man måste ha ULK kurserna och diplomerad hästskötare i bagagen. Iallafall inte om man ska söka stallchefs inriktningen...

De kanske hade de förut och ändrat, vad vet jag...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 527
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
750
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
31
· Visningar
1 497
Senast: Manji
·
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 767
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp