Hitta domare?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 690
W

wingil

Om man ska anordna en lätt tävling kanske typ 70 och 80 cm klasser för skoj vad är kraven på domaren då? Och hur hittar man en? Eller det bara att dömma själv? :confused:

Sv: Hitta domare?

Det beror på:
Skall ni kalla det för tävling så skall reglementet följas på alla punkter.
Men er förening kan ju ha en tränings tävling och då gäller klubbens regler.

vi ska ha mer träningstävling inom föreningen.
Så då gäller väl egna regler om tid och fel?

På klubbtävling och lägre måste TR följas bara i det som gäller säkerhet, handhavande av häst samt uppträdande mot funktionärer och medtävlande, övrigt bestämmer klubben själv. Plus att alla deltagare måste ha betalt full medlemsavgift för året.
Vill ni ha egna regler som inte inverkar på säkerheten (eller i alla fall inte minskar säkerheten) så är det fritt fram.

Hehe, jag sitter domare ibland på klubben när det är träningstävlingar (är 16 år), då är jag också speaker, det är jättekul! :banana: :banana:

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 724
Senast: Mirtai
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 345
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 048
Senast: Mli
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka