Jag vet hur det kan vara! Efter 15 år på ridskola och två års hästjobb började jag plugga, och tänkte att det finns ju alltid folk som vill ha hjälp med sin häst! Kan ju säga att det inte var så lätt som jag trodde... Som student har man inte sååå mkt pengar, oftast ingen bil, lite oregelbundet schema osv. Har man deeutom lite större krav än att rida ut i skogen två dar i veckan blir det lätt lite kruxigt. Vet inte hur många annonser jag lagt ut, fått napp då och då men inget som har passat. Så efter två år gav jag upp. Red lektion hemma nån gång varannan månad och var glad för det lilla. Sen ärvde jag lite pengar, och fick äntligen chans att skaffa en egen pålle. Men, kinkig som jag är så köpte jag en ettåring, vars syskon jag haft mkt kontakt med tidigare och älskat. Så då stod jag där igen med häst som inte gick att rida på, deeutom vetskapen om att när han en dag ska ridas in så kan ju jag inte vara helt ringrostig... Men det löste sig rätt bra, för att inte säga perfekt. Min kompis förra arbetsgivare ringde och undrade om jag kunde tänka mig att rida hennes unghästar när hon är iväg på tävling, och så mycket jag vill däremellan! Så nu rider jag mycket när jag har lite i skolan, och tvärtom, precis så mycket som jag själv vill. svårklasshästar, godkända hingstar och fiiina unghästar. Och får dessutom lite symboliskt betalt för att jag åker dit! Blev tyvärr avslängd av en vårglad 4-åring för ett par veckor sen och har ooont i ryggen, men det är en annan historia....
Det jag egentligen skulle säga var att det kan tyckas omöjligt, men det går att hitta bra lösningar!