Hitta ord i ett dokument i Word

Yukionna

Trådstartare
Håller på och skriver ett längre dokument. Titt som tätt upptäcker jag att en term som jag använt mycket inte passar och borde kallas nåt annat. Hittills har jag fått sitta och gå igenom alla sidor för hand för att hitta alla ställen där jag skrivit den termen.
Men jag har för mig att det finns en funktion där man kan skriva in ett ord och så hittar programmet det åt en, så det markeras på alla ställen i texten var man skrivit det. Stämmer detta och hur gör man i så fall?

Det är alltså Microsoft Office Word 2007 det handlar om.

Sv: Hitta ord i ett dokument i Word

Är det en search and replace du vill utföra?
Finns under Home > Find (längst till höger) eller Ctrl+F för engelsk version (Ctrl+B för svensk, har jag för mig) :)
I rutan som poppar upp finns det en flik som heter Replace(Ersätt), där du skriver in ordet du vill ersätta samt vad du vill ersätta det med. Du kan sedan stega dig igenom ersättningarna med Replace(Ersätt) eller ersätta alla med knappen Replace All(Ersätt alla?) :)

Sök - ersätt är fantastiskt!

Tex kan man ta bort dubbla mellanslag genom att helt enkelt söka dem och ersätta med ett. Etc etc i all oändlighet.

Åh, tack tråden. Nu vet jag hur jag lätt ska rätta gubbens alla extra mellanslag.. Han är en fruktansvärd mellanslags marodör.. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 476
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 312
IT & mobiler Har på ena datorn Works och WordPad. På den andra WordPad och Microsoft Office Starter. WordPad funkar till en sida eller två väl? Jag...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Trott
·
IT & mobiler Detta är jättekonstigt allstå. Det började förra året nån gång tror jag. Om jag öppnar ett nytt dokument i Word och börjar med att...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: Yukionna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår