Hitta tävlingsresultat tyskfödd häst.

Enligt passet ska hon vaccinerats i alla dessa länder och hon ska ha haft 8 ägare/fodervärdar i Sverige innan jag köpte henne 2019. Under tiden hon varit i Sverige har hon varit med om otroligt mycket olyckor som kan påverkar hennes osäkerhet och därav har hon blivit lite svår i psyket, tro vad ni vill men hon har tex varit med om 1 trafikolycka, kolik där hon nästan strök med, brutit näsryggen i en olycka. Hon har även opererat in 2 skruvar i ena kotan eftersom hon skadade ena bakkotan väldigt illa, behandlats på SLU. Hon vart felbehandlad och över ansträngd i bakkotan vilket ledde till hälta på 3/4 ben som hon gick med i 1 eller 2 år innan jag gick henne (vad vet uppskattade när han undersökte henne) fick hem en häst som man inte fick någon kontakt med, hon va helt avtrubbad och gick inte att nå fram till, och halt på 3/4 ben.
Resultaten 130-135- 140 kommer från en tävling i Belgien under 2008. Enligt tidigare ägare (vet ej om det stämmer eller ej) hade ryttaren i Usa även stall i Belgien. Ser att hästen är vacc i usa under 2008 så kan vara mycket möjligt. Sen fanns det även en tävling från usa, californien på 135 där de blev uteslutna. Detta är enl infon jag fått den sista tävlingen hon gjorde innan hon flyttade till Sverige påriktigt. De sista 3-4 resultaten ska hon haft ganska dåliga resultat på, ute eller tex 20 fel (vägrade alltid i regel ut sig på vattenmattor) idag går hon inte ens över en vattenmatta utan man ser på hela henne att hon får panik om det ligger en inne på ridbanan som hon ska gå förbi. Hade en gång en som va på banan samtidigt som jag höll på att träna med vattenmatta och så hämtade den andra en longerpisk till sin häst och Drossana fick ännu mer panik och slet sig osv.
Men du, du blir ju lurad? Eller så hittar du på själv.
 
Jag får en känsla av att TS gärna vill tro att det ligger till såhär och därför envist hävdar så, trots att inga objektiva fakta styrker den smått osannolika historien.
eller så sitter jag nu på info som inte många utav er verkar sitta på ;) hennes story i Sverige kan alla som vet vart och hur man ska hitta det hitta mycket lätt om tidigare ägare har bla öppen insta/Facebook. Infon i utlandet har jag fått bekräftade från 2 håll nu (tävlingsresultaten) helt oberoende utav varandra. Synd jag ej har tillgång till hennes pass så kunde jag bevisat en hel del för även er. Tex att hon Bott eller åtminstone vaccinerats i alla länderna jag sagt.
 
Jag får en känsla av att TS gärna vill tro att det ligger till såhär och därför envist hävdar så, trots att inga objektiva fakta styrker den smått osannolika historien.
eller så sitter jag nu på info som inte många utav er verkar sitta på ;) hennes story i Sverige kan alla som vet vart och hur man ska hitta det hitta mycket lätt om tidigare ägare har bla öppen insta/Facebook. Infon i utlandet har jag fått bekräftade från 2 håll nu (tävlingsresultaten) helt oberoende utav varandra. Synd jag ej har tillgång till hennes pass så kunde jag bevisat en hel del för även er. Tex att hon Bott eller åtminstone vaccinerats i alla länderna jag sagt.
Men varför har du inte tillgång till passet?
 
Det första svenska resultatet är från början av april 2008. Då skulle hon innan dess, på tre månader, ha varit i Belgien och tävlat på 135-40, åkt till USA och vaccinerats, sedan tävlats på 135 och vägrat ut sig och åkt till Sverige. ...där hon med en gång tävlades igen på 110-20.

Sen hittar jag ju det här klippet från våren 2008 där den andra Drossana misslyckas med att placera sig i Grand Prix i Kalifornien

Det är liksom så mycket som hävdas om din häst, TS, där det finns paralleller till Drossana f.'97. Både Washington och Kalifornien, diverse Grand Prixar och Prix de States, saker som låter ungefär likadana, eller som med FEI-registreringen, bara finns för den ena. Jag försöker inte sätta dit dig och det låter onekligen som att din häst varit med om mycket. Det ändrar ju inte hennes värde för dig. Men – om jag ska köpa ett föl vill jag kunna se eventuella meriter som mamman påstås ha från legitima källor.

Visst finns det okloka människor som utsätter unga hästar för en massa, men det hela låter inte sannolikt för mig. Säger du att du har tillförlitlig info som styrker det får jag ju tro dig. Önskar dig och din häst lycka till hur det än må vara med detaljerna. Du verkar bry dig mycket om henne så jag tror hon har ett fint hem hos dig. Stämmer hennes historia så som du fått den berättat för dig är det säkert just ett sånt hem hon behöver.
 
Senast ändrad:
Jag får en känsla av att TS gärna vill tro att det ligger till såhär och därför envist hävdar så, trots att inga objektiva fakta styrker den smått osannolika historien.
eller så sitter jag nu på info som inte många utav er verkar sitta på ;) hennes story i Sverige kan alla som vet vart och hur man ska hitta det hitta mycket lätt om tidigare ägare har bla öppen insta/Facebook. Infon i utlandet har jag fått bekräftade från 2 håll nu (tävlingsresultaten) helt oberoende utav varandra. Synd jag ej har tillgång till hennes pass så kunde jag bevisat en hel del för även er. Tex att hon Bott eller åtminstone vaccinerats i alla länderna jag sagt.
Jag tycker det låter osannolikt. Men jag kan ha fel.
Det är bara det att så dramatiska berättelser som din, ofta "råkar" handla om hästar som man vill att någon annan skall ta hand om.
Lite som sol-och-vårare, det låter lite fööör bra för att vara sant.
Oavsett, så säger jag som @Nytant - du verkar mycket mån om henne, och det är det enda som räknas, trots allt.

:love:

Allt annat är bara åsikter och spekulationer.
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 293
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp