hittar inte anslutningen

ameo

Trådstartare
Moderator
Mitt nya antivirusprogram (Norton) hittar inte internetanslutningen, så det går inte att uppdatera det :crazy: .
Och när jag tänkte efter så var det likadant förra gången jag försökte ha Norton.

Någon som kan ge mig några ledtrådar vad jag ska leta efter för att få det att fungera?

Sv: hittar inte anslutningen

Hmm låter som din brandvägg eller router stoppar trafiken mellan antivirus och Norton server.

Har du windows XP samt service pack 2? Prova att stänga av brandväggen i ditt service program, dessa kan kollidera och beter sig då på det sätt du beskriver. Hade en äldre version av Norton, den klarade inte av säkerhetspacket i XP och fick ingen anslutning.

Gå in i servicecenter den med skölden, och stäng av brandväggen.

Nja se då till att ha en annan brandvägg då :)

Testa annars att kolla så Norton har rättigheter att nå internet

Men ofta har man en brandvägg vid Norton installerad, dessa två brandväggar den i säkerhetscentrat och Nortons kolliderar med varann och då kan det räcka med att stänga av säkerhetscentrets brandvägg som fö är den sämre.

Japp en brandvägg är ett måste och jag har inga problem med WinXp SP2 brandvägg. skyddar både ut och in (SP1 skyddar bara in och ej ut vad jag minns)

Nja nu tror jag att du blandar ihop saker (eller jag kanske)

Nja, jag förutsatte att Norton programmet var både med brandvägg samt virus skydd. Har ett sådan själv, och den tidigare gjorde precis detta för mig och vi blev då tvungna att stänga av brandväggen i säkerhetscentrat (XP).

Jag har nu Nortons virus skydd samt brandvägg, men stängt av brandvägg för XP (service pack 2)

Jo har man ett brandvägg på köpet i ett paket så stänger man ofta av den som finns i XP medan har man ingen brandvägg så är den i XP bättre en inget :)

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 558
Senast: Takire
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
738
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka