L
lotta_k87
nu vet jag inte vad jag ska göra längre. min häst är som ett MONSTER när man borstar honom före ridning och när man kommer med sadeln är han hemsk. han hoppar framåt och försöker både bita och sparka. han har haft ont i ryggen i somras, men inte ens då gjorde han såhär. han är frisk för övrigt.. när man rider är han jätteglad och snäll och likaså efter ridningen. då står han stilla när man borstar av och är jätteglad och gosig. jag fattar bara inte vad det är med honom . nån som varit med om något liknande?
jag vet inte alls vad jag ska göra längre. ska man straffa honom på nåt sätt?! hittills har jag sagt till honom på skarpen,smällt till honom på bogen när han hoppar fram på det där viset. men det fungerar oftast inte och dessutom känner jag mig så elak efteråt
. jag har haft honom i ett år nu och jag tror inte han testar mig nu. han har haft många ägare innan han kom till oss och jag tror att han är lite osäker, men sådär får han bara inte hålla på. snart blir väl nån skadad. hjälp! vad ska jag göra??? 
jag vet inte alls vad jag ska göra längre. ska man straffa honom på nåt sätt?! hittills har jag sagt till honom på skarpen,smällt till honom på bogen när han hoppar fram på det där viset. men det fungerar oftast inte och dessutom känner jag mig så elak efteråt