S
SanDa
Hej! Mkt tacksam för tips! Problem med nya pållan. Har haft henne i två månader. Nu är flocken släppt på sommarbetet i stoora sommarhagen. Hon har inte gått i sån jättehage förut. Eftersom jag haft henne så kort tid innan betesläppet har vi inte hunnit knyta täta band ännu. Nu får jag inte tag i henne. Hon drar iväg så fort hon ser mig eller dom vanligaste som brukar hjälp mig att locka in henne. Idag skulle vi tränat men jag fick ställa in efter ha ha försökt i 1 tim
. Satte mig ned i hagen och var omsvärmad av resten av flocken som tyckte att jag var en trevlig prick. Fick till slut fast pållan. Lät henne äta lite, klappade och pysslade och släppte iväg henne.
När jag satte mig ned igen kom min förra ponny fram och lekte o gosade. Hon följde efter mig ända fram till hagen slut. Så vill jag få det med den nya åxå!
Vad föreslår ni? 7 games? Men hur gör man dom när man inte får tag på hästen? Mkt tacksam för konkreta tips, och berättelser om ni åxå varit med om sånt här?
När jag satte mig ned igen kom min förra ponny fram och lekte o gosade. Hon följde efter mig ända fram till hagen slut. Så vill jag få det med den nya åxå!
Vad föreslår ni? 7 games? Men hur gör man dom när man inte får tag på hästen? Mkt tacksam för konkreta tips, och berättelser om ni åxå varit med om sånt här?