Hjäälp miig!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 787
Sv: Hjäälp miig!!!

Ramn skrev:
Jag har sett folk sitta upp utan sadelgjord, så en del handlar nog om teknik.

Efter några minuters övning lyckades jag lära mig det på en islandsponny (lagom höjd att börja med ;) ). Får en att tänka på hur man belastar hästen....
Jag har också sett det, men hon vägde ingenting den människan! Jag måste dock ha pall till min islandsHÄST, på 137 cm. Man blir så bortskämd av pall tyvärr. Men skogen är full med stenar så det är lugnt. :D

Tjaaa min häst är så rund att alla sadlar åker runt på honom med, oavsett hur hårt jag drar... En bra passande sadel underlättar men man ska ändå sitta upp från en pall för att skona hästen rygg, sadeln och dina knän och höfter.

Jadu, det var en bra fråga :P han är import från Irland. Men han är väldigt..hm.. "maffig"/biffig. helt underbar, min första lite kraftiga häst, har mest ridit smaala smaala hästar förut.
måste faktiskt få skryta lite.. han har gått 140 hoppning. :love: så roligt att ha en maffig häst som kan hoppa så bra!! :love: :bump: :banana:

ska prova att rida med en vanlig sadelgjord imorgon, så får vi se om det blir lite bättre. :)

Men du be något hålla emot på andra sidan, dvs. trycka ner höger stigbygel. Då ska det nog gå bra :)

Bästa uppfinningen som finns vid stallet är "kärringbänken". Alla använder den nuför tiden, även på C-poniiis, därför att hästen inte ska behöve bli snebelastad. Jag använder den oxå jämt, just därför att sadeln glider iväg annars, spelar ingen roll hur hårt man drar gjorden.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: cassiopeja
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
4 169
Senast: MayGrace
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det... 2
Svar
27
· Visningar
5 391
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka