Bukefalos 28 år!

Hjäääälp!

Energi

Trådstartare
Okej. Bakgrund först. Det tog cirka två år att bli gravid med ettan. Har haft otroligt oregelbunden mens och aldrig haft koll på ägglossning.

Nu försöker vi få till barn nr 2. Min senaste cykel var på typ 106 dagar. Kul kul.

I alla fall, mensstart 5e december. Hade sex 22 december. Testade negativt med rfsu-test 4 januari.

"Problemet" är att jag tog det andra rfsutestet idag och jag vet ej hur jag ska tolka det. Jag ser ett streck men otrooooligt svagt. Är det ens möjligt att vara gravid och testa negativt 13 dagar efter sex och sen svaaagt positivt 5 dagar senare?

Ja, jag fattar att jag ska avvakta några dagar och testa igen. Men jag vill veta om det ens är möjligt att jag är gravid?
 
Absolut fullt möjligt. Jag är en sån som tar lite tid på mig, och testar väldigt väldigt svaga streck i början.
 
Okej. Bakgrund först. Det tog cirka två år att bli gravid med ettan. Har haft otroligt oregelbunden mens och aldrig haft koll på ägglossning.

Nu försöker vi få till barn nr 2. Min senaste cykel var på typ 106 dagar. Kul kul.

I alla fall, mensstart 5e december. Hade sex 22 december. Testade negativt med rfsu-test 4 januari.

"Problemet" är att jag tog det andra rfsutestet idag och jag vet ej hur jag ska tolka det. Jag ser ett streck men otrooooligt svagt. Är det ens möjligt att vara gravid och testa negativt 13 dagar efter sex och sen svaaagt positivt 5 dagar senare?

Ja, jag fattar att jag ska avvakta några dagar och testa igen. Men jag vill veta om det ens är möjligt att jag är gravid?
Jag har vid båda graviditeterna fått svaga streck på testdagen för att några dagar senare få ett starkt. Så det är fullt möjligt. De gånger jag fått ett streck alls så har jag varit gravid oavsett hur svagt strecket varit.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 331
Senast: WSLPZF
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 979
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 886
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp