Bukefalos 28 år!

HJÄLP! Akut snabb-makeover!

Singoalla

Trådstartare
Hej!

Lite panik här! Stor big-time 60-års fest ikväll och av olika anledningar den här veckan ser jag ut som jag har blivit överkörd av ett tåg. Ingen tid att fixa någonting och idag måste jag åka direkt från jobbet till festen. Jag hann i alla fall ta en dusch och föna håret i morse. Men dom mörka ringarna under ögonen och brist på fest-outfit är slående :angel: Nu ser jag ut såhär. Vit skjorta och svarta skinny-jeans. Slängde med ett par klackar i väskan som jag kan dra på mig. Så Buke, hur fixar man till det här på bästa sätt? Jag har ungefär 20 minuter på mig på lunchen att handla någonting om jag vill.

Jag funderar på antingen en svart smal slips eller fluga? Eller bara ett halsband? Men slips eller fluga känns lite roligare? Sminkväskan åkte med så kanske rosa eller röda läppar? Och lite ögon-make?

Jag ska försöka kladda på lite mer concealer och kanske klistra på ett leende på den där fejan också :D Alla förslag är välkomna! Gärna med bilder! RÄDDA MIG!

69c83f42-a59c-4371-9ee2-567b569246fc_zps09fd9423.jpg
 
Svart smal slips och knallröda läppar! Blir superläckert tror jag. :)
(Och mer eller bättre concealer...)
 
Jag håller med, smal slips blir snyggt med den blusen :)
Lite eyeliner och mascara, concealer, knallröda läppar och lite piggt rouge om du har något. Nagellack?
 
Tack!

Jag var inne på fluga först men ju mer jag tänker på det så lutar det mer mot slips. Vad tycker ni är syggast, lite såhär?

womantie.jpg


Eller såhär?

image1xl.jpg


Eller ett mellanting?
 

Kanske rött? Om man har röda läppar tänker jag..

Skorna visar tårna också så det vore ju ballt om man kunde måla både naglarna och tånaglarna. Jag måste bara komma på något bra sätt att presentera för chefen att jag måste måla tånaglarna under eftermiddagsmötet sen :angel:
 
Absolut rött nagellack :) Har du någon timme nu på jobbet där du bara sitter vid skrivbordet och kan måla naglarna då? Inte tårna då kanske, det får du nog sköta på damrummet :p

Den tycker jag du ska ha slipsen som på första bilden!
 
Om du ska markera ögonen, gör det med ljusare färger så stjälper du inte consealern. :)

Mörk ögonskugga gör ofta att mörka ringar/påsar och annar mindre kul blir mer framträdande.
 
Absolut rött nagellack :) Har du någon timme nu på jobbet där du bara sitter vid skrivbordet och kan måla naglarna då? Inte tårna då kanske, det får du nog sköta på damrummet :p

Den tycker jag du ska ha slipsen som på första bilden!

Tyvärr :( Sitter tentamensvakt samtidigt som jag jobbar så jag kommer inte kunna lämna rummet förrän lunch. Men det kanske kan klämmas in lite snabbt i eftermiddag sen! Tror mötet kommer vara klart vid 16 så då har jag någon timme på mig där.
 
Om du ska markera ögonen, gör det med ljusare färger så stjälper du inte consealern. :)

Mörk ögonskugga gör ofta att mörka ringar/påsar och annar mindre kul blir mer framträdande.

Tack för bra tips! Brukar ha ordentligt med eye-liner när jag "sminkar upp" mig vanligtvis men funderar på om markerade ögon blir för mycket tillsammans med röda läppar? Kanske är bättre att hålla ögonen lite naturliga? Vet inte..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp