Bukefalos 28 år!

Hjälp att hitta gott te önskas

Får bli en utflykt till medis, med hopp om att de har någon påse kvar (tydligen slut på e-handel).
Stort tack!

Det brukar finnas på div ICA-handlare. Jag kan inte säga någon på rak arm i Sthlm längre (flyttat) men den vid Infra City brukar ha, t ex och den är ju inte precis stor.
 
Jag har inte sett det hos min ICA- handlare. Men den i Infra City (som ju har lite "lyx/nära jobbet/hotellet-prägel) är inte alltför långt bort.
 
@mamman Har du hittat ditt te än? Jag var just inne på ovan nämnda Furats och de har hur mycket te och sorter som helst.
Är det detta du är ute efter?
2014-07-30172343_zps667c7341.jpg


Fanns även dessa:
2014-07-30172431_zps2fc2059a.jpg

och
2014-07-30172454_zpsbcd3b45e.jpg


Det fanns säkert 20 varianter av jasmin-te.

Har du inte hittat ditt te än och vill ha något härifrån kan du pm:a mig så kan jag handla och skicka till dig om du vill.
 
@mamman Har du hittat ditt te än? Jag var just inne på ovan nämnda Furats och de har hur mycket te och sorter som helst.
Är det detta du är ute efter?
2014-07-30172343_zps667c7341.jpg


Fanns även dessa:
2014-07-30172431_zps2fc2059a.jpg

och
2014-07-30172454_zpsbcd3b45e.jpg


Det fanns säkert 20 varianter av jasmin-te.

Har du inte hittat ditt te än och vill ha något härifrån kan du pm:a mig så kan jag handla och skicka till dig om du vill.
Stort tack för erbjudandet!
Nej trots besök på några Ica Kvantum (inkl Infra City som tydligen har haft förut) så har jag inte hittat det. Men det finns att köpa på postorder från English-shop. Blir nog det eller så väntar jag tills semestern är slut och besöker butiken på väg från jobbet.

Det är rätt fabrikat på översta bilden. Att pröva annat fabrikat vågar jag inte. Tänk om jag fastnar för en ny sort som är svår att få tag på i min närhet ;)

Om jag misslyckas så PM:ar jag dig! Än en gång tack för engagemanget och erbjudandet.!
 
Mitt favorit-temärke (OBS! löste) är Ahmad. De sorter som jag tycker bäst om är grönt Jasmine och Assam. Men den butik som jag köpte i förut har bytt ägare och har numera bara te i stora plåtlådor. Sist jag fick tag på sorterna så var det utomlands. Men nu är det definitivt slut i båda burkarna.

När jag googlar runt och tror att jag har fått träff så visar det sig alltid vara påste :banghead:

Så om någon vet var jag kan få tag på Ahmads löste (i askar/burkar) på nätet, i Stockholms närhet eller ev Halmstad/Helsingborg så är jag den personen evigt tacksam. Kan telepatera en nybakt frukostfralla i belöning ;)

Eller om någon har ett tips på något annat bra temärke som har gott grönt te och/eller Assamte så är jag absolut beredd att prova. De där sorterna som finns i svart-röda plåtburkar i teaffärerna är jag dock inte intresserad av. Kan telepatera en bulle till för bra tips!

Har du hittat ditt te? Jag hittade i alla fall Assamvarianten på All världens mat i Karlstad. Kanske inte närmaste vägen men kan kanske skicka till dig.
 
Tusen tack för erbjudandet! (Buke är tydligen fyllt av hjälpsamma människor). Ja direkt när jag började jobba igen så uppsökte jag The English shop och inhandlade både Assam och grön Jasmine. Så nu ä frukostarna tillbaka i det vanliga igen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp