Bukefalos 28 år!

Hjälp det blev ett +!

M

Miss_Fine

Oj oj vad det snurrar.... mensen uteblev så jag köpte ett test idag och hann knappt kissa klart innan det "skrek" +...

Slutade med p-pillerna i mitten av maj för jag mådde dåligt av dem och jag o sambon kom fram till att "händer det ngt så händer det" vi har båda fast jobb och "Allt" ordnat(bil, gård osv).
trots det är jag helt skakis nu det hände ju så FORT, är vi redo, går de bra osv osv.

Snacka om skräckblandad förtjusning över något, att man samtidigt kan vara svindlande glad och livrädd känns konstigt:cool:

Sitter just nu och funderar hur jag ska berätta för sambon, ingen av oss funderade nog att det skulle gå så här fort... Någon med en rolig idé kanske?

Om familjelivs uträkning stämmer hyfsat blir jag mamma i slutet av februari:love::love::love:
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Berätta för sambon när han kommer hem från jobbet, genom att säga "Vi har saknat dig" och se om han fattar. ;)
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Grattis!:laugh::bump:

Sitter just nu och funderar hur jag ska berätta för sambon, ingen av oss funderade nog att det skulle gå så här fort... Någon med en rolig idé kanske?

Jag har nog ingen bra ide hur man ska berätta, när jag testade + så hade min mens varit försenad en vecka, men det hade den varit förut också iofs, så jag hade inte så stora förhoppningar...

Så jag gjorde testet, det blev + :eek:, gick ut i köket där sambon höll på med middagen och bara gav honom testet utan ett ord (jag fick inte fram nåt heller:angel:). Han tog testet och det tog väl några sekunder innan han fattade vad det innebar, sen blev han jätteglad och kramade om mig riktigt hårt :love: flera gånger tills maten höll på att bränna vid:rofl:.

Och nu sitter jag här i sjunde månaden med en sparkande bebis i magen, BF 20 september:laugh:.
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Grattis :bump:

Jag visste inte heller hur jag skulle berätta så jag gav honom helt enkelt testet.
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Jag gjorde testet som precis som för dig visade ett plus efter första droppen typ.
Vart jättechockad (även om jag haft det på känn, men levde väl i förnekelse:angel:) och höll det för mig själv 1 vecka innan jag berättade nått.
Så tog jag mod till mig och åkte hem till killen (bodde ej ihop) och förberedde mig på det värsta. Men väl där så vågade jag inte säga något. Sa bara att det var något viktigt vi måste prata om. Han listade ut det själv genom att ställa ja&nej frågor.
Sen grät jag och han skrattade...
Efter ett par turer fram och tillbaka så bestämde vi oss dock för att satsa, och i feb 07 föddes Jason.

En lite annorlunda historia kanske.
Nästa gång så ska jag försöka få ett lite mer romantiskt avslöjande;)

Grattis till knodden :bump:
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

kl

GRATTIS!

Själv testade jag tidigt på morgonen och min man låg kvar i sängen. När det stod "gravid" på testet flög jag iväg och hoppade över honom i sängen och halvskrek "kolla, kolla, kolla!!!!!".

Jag var alldeles till mig i flera timmar, hjärtat slog som en galning så vi kunde nästan höra det!

//Julia
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Grattis! Poletten trillar nog ner om ett par dagar! ;)

Hahaha, när jag plussade hade mensen vart sen ett par dagar så vi hade det lite på känn, hade köpt ett test men ville ta morgonurinen i alla fall, så dagen efter att jag hade köpt testet vaknade vi av att fastighetsskötaren ringde på dörren för att fixa vår balkongdörr. Jag var sjukt kissnödig så jag gick på toa och testade medan fastighetsskötaren var där, sen kunde jag inte säga nåt till sambon förrän han hade gått, och min sambo sa något i stil med "Men när testade du? Vaa, testade du när HAN var här??"

Han tyckte jag var jättekonstig, men jag var kissnödig!
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

:bump: GRATTIS!!! :bump: Du har en spännande resa framför dig!
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Tack allihopa!!! :bow:

Jag hade knappt hämtat mig när sambon kom hem, men jag försökte med ett "vi har saknat dig" men med 2 galet hoppande och pipade hundar runt honom fattade han inte piken :D

Sa bara "kom" och så drog jag med honom upp till ovanvåningen och badrummet, gav honom gravtestet . Först bara stirrade han på det sen kom " betyder detta att vi är gravida?" sedan kastade han sig om halsen på mig med tårar i ögonen:love:

Sen är nästa fråga om hur föräldrarna ska få veta... mina föräldrar har barnbarn sen tidigare och är inga känslomänniskor så jag vet ungefär hur reaktionen blir där... Men svärföräldrarna, hjälp, de kommer att linda in mig i bubbelplast och bomull när de får veta, tror knappt de vill att jag ska titta på mina hästar i hagen ens. Ett barnbarn är deras högsta önskan o de har väntat på det...
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Åhh, grattis!!! :bump::banana::bump::banana::bump:

Själv väntar jag mitt första barn om ca en månad..
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Sen är nästa fråga om hur föräldrarna ska få veta... mina föräldrar har barnbarn sen tidigare och är inga känslomänniskor så jag vet ungefär hur reaktionen blir där... Men svärföräldrarna, hjälp, de kommer att linda in mig i bubbelplast och bomull när de får veta, tror knappt de vill att jag ska titta på mina hästar i hagen ens. Ett barnbarn är deras högsta önskan o de har väntat på det...


Precis som mina svärisar :D De var supergulliga, kom med mat till mig när jag mådde illa & inte kunde med matoset, köpte alltid något litet åt mig när de köpte till bebisen :love:. Och ringde och frågade om jag behövde något och om de kunde göra något ... stålsätt dig för att svärmor kommer med "goda råd" och bestäm redan innan hur mycket inblandning/hjälp du vill ha!! Och klargör gränserna för din sambo. Väldigt lyckliga svärisar KAN gå på nerverna, men är man förberedd och har lite överseende så är det en gåva - tycker jag!

Kanske nån litet grattiskort? Och skriv "grattis farmor och farfar" etc i det? Min sambo ringde och berättade för sin mamma, och hon trodde att 'du ska bli farmor' innebar att hästen som var på betäckning blivit dräktig ... haha !
 
Sv: Hjälp det blev ett +!

Vad underbart, sitter med tårar i ögonen. Min lillsnorpa är 8 månader nu, jisses!

Vi skulle göra testet tillsammans, jag kissade och när jag kom ut skrattade jag bara + syntes på en gång, så jag fick vara först ändå. Jag var då i v 10, tagit ut p-stav pga att jag ej mådde bra av den, skulle börja med p-ring när menscykeln blivit normal, det blev den aldrik :o
 

Liknande trådar

N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 295
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp