Hjälp en hår-noob

Jag är inte särskilt rädd för kemikalier i allmänhet. De flesta kemikalier vi utsätter oss för i vardagen är fullständigt harmlösa eller till och med nyttiga. Dessutom absorberar vi knappast några mängder genom hårbotten.
Tänkte mer på att TS skriver att hon vill ha så lite "skit" i som möjligt. Och nu kom jag ihåg att jag haft just den sprayen och gillat den. Kollade innehållet på min saltspray idag och den listan var inte liten ;)
 
Jag har två olika sorters torrschampo. För feststyling har jag en liten burk som man strösslar rakt ner i hårbotten och gnuggar runt så att det "lyfter" rötterna och ger massa volym :love: men det blir den där äckliga snustorra fast ändå klibbiga känslan. Det andra jag har är batiste på sprayflaska, det funkar bra som avfettning, typ när man inte hinner eller orkar tvätta håret.

Obs jag är inte frisör, gillar bara att experimentera med mitt hår så jag tipsar om det som funkar för mig :up:
 
Aaaargh efter en tvätt med mitt favoritschampoo som jag under många års utprovande äntligen utnämnt till perfekt blev mitt hår en superfluffig hjälm!!! Ser hemskt ut, tänk 80-tals mansfrilla.

1970s-mens-hair.jpg


Det hjälpte förvisso att fluffa upp mitt hår när det var långt och tungt så jag borde ha anat... Men ändå! Jag blir så less!

Nu behöver jag tydligen tynga ner det lite? Eller? Gah!
 
Senast ändrad:
Aaaargh efter en tvätt med mitt favoritschampoo som jag under många års utprovande äntligen utnämnt till perfekt blev mitt hår en superfluffig hjälm!!! Ser hemskt ut, tänk 80-tals mansfrilla.

1970s-mens-hair.jpg


Det hjälpte förvisso att fluffa upp mitt hår när det var långt och tungt så jag borde ha anat... Men ändå! Jag blir så less!

Nu behöver jag tydligen tynga ner det lite? Eller? Gah!
Jag tycker att du ska sluta röka och raka av mustaschen :angel:
Sen kan du prova KMS salt water spray och R+Co "Death Valley" torrschampoo ;) Ingen av de produkterna gör håret tungt eller klibbigt, jag har ett hår som består av massor-många supertunna strån som lätt klibbar ihop sig om det är fel produkt, men dessa två funkar faktiskt :up:
 
Jag blev jättebesviken när jag provade Batiste och Osis såg bara ut som mjäll i mitt mörka hår. Nu kör jag ett som heter Lernberger Stafsing(?) och är mycket nöjd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
22 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp