Hjälp en katastrof att bli prydlig!

Ninnurur

Trådstartare
Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer byts jeansen till träningstights. Är ingen tjejig tjej sådär, men kan såklart ha klänning om det passar. Jag har däremot ingen aning om vad som passar längre 😅 sen november 2020 har jag gjort två gbp och gått ner ca 60 kg totalt. Har väldigt mycket lös hud på överarmarna och magen är skrynklig och missformad av ärr från navel till revben. Låren har också mycket lös hud men det är ju enklare att dölja. 180 cm lång och grov överlag liksom.
Någon klädguru som har tips? Jag vill kunna köpa i butik, absolut inte online, men bor i Uppsala så det finns ju butiker. Har även ett studentfirande i juni så idealet är att kunna använda kläderna då med. :)
 
Kan en klänning med halvlånga eller långa ärmar funka? Eventuellt lite tunna och flowiga ärmar för att passa även i sommar.
 
Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer byts jeansen till träningstights. Är ingen tjejig tjej sådär, men kan såklart ha klänning om det passar. Jag har däremot ingen aning om vad som passar längre 😅 sen november 2020 har jag gjort två gbp och gått ner ca 60 kg totalt. Har väldigt mycket lös hud på överarmarna och magen är skrynklig och missformad av ärr från navel till revben. Låren har också mycket lös hud men det är ju enklare att dölja. 180 cm lång och grov överlag liksom.
Någon klädguru som har tips? Jag vill kunna köpa i butik, absolut inte online, men bor i Uppsala så det finns ju butiker. Har även ett studentfirande i juni så idealet är att kunna använda kläderna då med. :)

Vad tror du att du skulle trivas i för finkläder, rent spontant? Enklare med tips om man har en riktlinje :)
 
Blottar mig själv lite men den här kroppsformen. Brösten är två hudpåsar numera 😅
received_309551618809658.jpeg
 
Jag har ingen erfarenhet av lös hud, men jag är 180 lång, lite grov och inte så "tjejig" 😅 Jag gillar att ha klänning just när jag ska vara lite uppklädd. Trivs bäst i klänningar med lite ärm, band att knyta i midjan och v-ringat i halsen 🙂

Vet att många med lite mage och så gillar omlottklänningar, så det är ett tips att kanske prova.

Tycker om Vero modas klänningar, de har dock tyvärr mycket bättre utbud online än i butik enligt min erfarenhet men man kan ha tur och hitta fina modeller i butik också.
 
Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer byts jeansen till träningstights. Är ingen tjejig tjej sådär, men kan såklart ha klänning om det passar. Jag har däremot ingen aning om vad som passar längre 😅 sen november 2020 har jag gjort två gbp och gått ner ca 60 kg totalt. Har väldigt mycket lös hud på överarmarna och magen är skrynklig och missformad av ärr från navel till revben. Låren har också mycket lös hud men det är ju enklare att dölja. 180 cm lång och grov överlag liksom.
Någon klädguru som har tips? Jag vill kunna köpa i butik, absolut inte online, men bor i Uppsala så det finns ju butiker. Har även ett studentfirande i juni så idealet är att kunna använda kläderna då med. :)

Skulle du vara ok med kostym, dvs kavaj och finbyxor? Med en glittrigare topp under blir det ju festligt. Jag har från St Tropez och Kaffe:

nine-iron-penelopesz-blazer.jpg


dark-grey-melange-kasakura-blazer.jpg
 
Jag slår också ett slag för kavajer från Kaffe (och Ichi) om du skulle kunna trivas i kavaj. Jag har ett gäng därifrån, mjuka i tyget och några av dem är stretchiga (och blir inte skrynkliga!). Väldigt bekväma, känns mer som en tröja på. Också fina till jeans till vardags, eller när en vill vara lite mer uppklädd utan att det känns som finkläder (om ni förstår vad jag menar).
 
Jag var faktiskt inne på det, men har ingen aning om vilken modell jag ska titta efter?

Nu vet jag inte alls vilka färger du gillar osv. Men jag har fått för mig att jag läst att du är rätt lång så filtrerade på "tall" på sidan. Modellen på bilden är 182 cm lång för referens. En maxiklänning med såna här luftiga ärmar kan funka både nu och sen på sommaren om man inte är extremt frusen eller extremt varm av sig. Man kan dessutom lätt ha korta leggings under för ökad komfort utan att det syns!

https://www.zalando.se/vero-moda-ta...-festklaenning-blackpurple-veb21c0jj-i11.html
 
Skulle du vara ok med kostym, dvs kavaj och finbyxor? Med en glittrigare topp under blir det ju festligt. Jag har från St Tropez och Kaffe:

nine-iron-penelopesz-blazer.jpg


dark-grey-melange-kasakura-blazer.jpg

Jag slår också ett slag för kavajer från Kaffe (och Ichi) om du skulle kunna trivas i kavaj. Jag har ett gäng därifrån, mjuka i tyget och några av dem är stretchiga (och blir inte skrynkliga!). Väldigt bekväma, känns mer som en tröja på. Också fina till jeans till vardags, eller när en vill vara lite mer uppklädd utan att det känns som finkläder (om ni förstår vad jag menar).
Kavaj har jag inte haft sen jag tävlade, inte min grej 🙈
 
Nu tycker jag du är lite hård mot dig själv, läste texten och tittade på bilderna
Bilderna var inte alls så jag hade förställt mig efter att ha läst texten. Vi har alla något vi inte tycker om och vill dölja :heart

Kan du inte hitta något mer klännings aktigt i stället för tunikan och köra med thigts under om det känns bäst.

https://www.veromoda.com/sv-se/prod...ska-manschetter-normala-aarmar-kort-klaanning
Grönt och vinrött kan ju funka på båda festerna. Min favorit var den svarta med prickar
 
Det jag har upptäckt, har också en kropp jag vill dölja, är lite rakt skuret med en kort eller längre jacka att ha över - de passar alltså ihop. Klänningen ka ha både rak och v och sedan skär kavajen/jackan av. Precis som @tanten ser jag ut som en bullig korv i stretch. Så ett material med fall fungerar bättre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp