Hjälp en katastrof att bli prydlig!

Nu tycker jag du är lite hård mot dig själv, läste texten och tittade på bilderna
Bilderna var inte alls så jag hade förställt mig efter att ha läst texten. Vi har alla något vi inte tycker om och vill dölja :heart

Kan du inte hitta något mer klännings aktigt i stället för tunikan och köra med thigts under om det känns bäst.

https://www.veromoda.com/sv-se/prod...ska-manschetter-normala-aarmar-kort-klaanning
Grönt och vinrött kan ju funka på båda festerna. Min favorit var den svarta med prickar
Den klänningen gillade jag! Ska nog ta mig iväg och prova den :)
 
Här är en till med kropp som inte bör framhävas :D

Jag kan verkligen INTE ha stretch. Det formar sig efter kroppen och den vill jag ju inte att nån ska se!

Jag går i fladderbyxor eller klänningar som har form, men inte sitter åt. Gärna med färg.
Lager på lager och inte snåla med tyg.
Jag har fina fladderbyxor som jag gillar, men det var typ 30 kg sen jag hade dem 🤷‍♀️
 
Indiska brukar ha trevliga saker som är skurna så man kan dölja det man vill ha döljt.

https://www.indiska.com/se/mode/kla...DI0Ni4xLjAuMTcxMjkxODI0Ni4wLjAuMTM3MDAwNzEwNA..

Kanske något liknande den här, även om färgen är lite väl mycket

1712918404530.png
 
Alltså Lindex är min räddare i nöden! Jag är väldigt päronformad i och för sig, men brukar hitta saker där :) Även skjortor och blusar i fast material är ofta lite over size och sitter bra och inte tight på kroppen :)
 
Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer byts jeansen till träningstights. Är ingen tjejig tjej sådär, men kan såklart ha klänning om det passar. Jag har däremot ingen aning om vad som passar längre 😅 sen november 2020 har jag gjort två gbp och gått ner ca 60 kg totalt. Har väldigt mycket lös hud på överarmarna och magen är skrynklig och missformad av ärr från navel till revben. Låren har också mycket lös hud men det är ju enklare att dölja. 180 cm lång och grov överlag liksom.
Någon klädguru som har tips? Jag vill kunna köpa i butik, absolut inte online, men bor i Uppsala så det finns ju butiker. Har även ett studentfirande i juni så idealet är att kunna använda kläderna då med. :)
Om du skulle vilja investera i det så tror jag att en väl passande BH skulle göra under för hur kläderna sitter! Jag hatar själv BH, men upplever att dom flesta finare klänningarna är sydda för att man ska bära en lyftande BH så jag offrar mig när jag inte kan komma utan med att gå utan/eller med sportbh.
 
Om du skulle vilja investera i det så tror jag att en väl passande BH skulle göra under för hur kläderna sitter! Jag hatar själv BH, men upplever att dom flesta finare klänningarna är sydda för att man ska bära en lyftande BH så jag offrar mig när jag inte kan komma utan med att gå utan/eller med sportbh.
Jo jag måste nog göra det. Tyvärr 😅 lär behöva rejäl push up numera, något jag aldrig kunnat ha tidigare.
 
Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer byts jeansen till träningstights. Är ingen tjejig tjej sådär, men kan såklart ha klänning om det passar. Jag har däremot ingen aning om vad som passar längre 😅 sen november 2020 har jag gjort två gbp och gått ner ca 60 kg totalt. Har väldigt mycket lös hud på överarmarna och magen är skrynklig och missformad av ärr från navel till revben. Låren har också mycket lös hud men det är ju enklare att dölja. 180 cm lång och grov överlag liksom.
Någon klädguru som har tips? Jag vill kunna köpa i butik, absolut inte online, men bor i Uppsala så det finns ju butiker. Har även ett studentfirande i juni så idealet är att kunna använda kläderna då med. :)
Har inget tips om någon exakt klänning. Men tipsar om att ha kvar träningstightsen under om det inte är typ 20+ det är bekvämt :)

Och empireskärning är fint. Dvs sitter åt kring bysten och faller rakt ned därifrån. Skaterdress verkar vara ett ord för ngt liknande.
 
Senast ändrad:
Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer byts jeansen till träningstights. Är ingen tjejig tjej sådär, men kan såklart ha klänning om det passar. Jag har däremot ingen aning om vad som passar längre 😅 sen november 2020 har jag gjort två gbp och gått ner ca 60 kg totalt. Har väldigt mycket lös hud på överarmarna och magen är skrynklig och missformad av ärr från navel till revben. Låren har också mycket lös hud men det är ju enklare att dölja. 180 cm lång och grov överlag liksom.
Någon klädguru som har tips? Jag vill kunna köpa i butik, absolut inte online, men bor i Uppsala så det finns ju butiker. Har även ett studentfirande i juni så idealet är att kunna använda kläderna då med. :)

Jag kan tipsa om personal styling hos Kappahl. Gratis om du är clubmedlem. Jag har nyttjat tjänsten när jag tappde mycket i vikt och inte visste vad jag passade i för kläder. Jag fick skriva vilken inriktigt jag gillar etc. Jag var mycket nöjd med de plagg som jag fick prova. Inget köptvång, men jag återvända några dagar senare och shoppade några plagg när jag funderat ett tag.

https://www.kappahl.com/sv-SE/personal-styling/

/Lizzie
 
Du menar att man inte kan leva i träningstights? :angel:
självklart kan man leva i träningstights! gäller bara att låtsas att de är nylonstrumpor och ha dem under en klänning om man tillfälligtvis vill se ut som att man inte gör det.

(Jag skulle gå till Åhlens, 2:våningen och fråga ngn som jobbar där. De hade en kille som plockade fram toppar till mig bara förra veckan! Hej jag letar efter..., här är... prova köp)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp