HJÄLP! en massa virus och skit :o

Saybia

Trådstartare
Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i kväll och i samma veva började datorn gå otroligt segt, en stund senare började mitt virusprogram (avast) varna för trojaner men jag följde rekommendationerna och "tog bort dem".

För någon timme sedan så började Windows varna hela tiden att datorn är infekterad och System Security (som jag tydligen också har på datorn) scannade och hittade "Malicious programs 2, Viruses 26, Adware 2, Spyware 6, Tracking cookies 2" :eek: Sen blev hela mitt skrivbord blått med ilsket röd text som varnar för att jag är infekterad med spyware och sen la i princip datorn av och slutade svara så jag panikkstängde av den :angel:
System Security vill ta bort alla virus och skit den hittade men då måste man köpa ett licensnummer från typ USA, så det går bort för mig.
Laddade hem Spybot - Search & Destroy och när datorn efter mycket om och men lät mig öppna programmet så jag kunde börja scanna så hittade den ju, som väntat lite av varje... sypware, adware och trojaner... men när den nästan hade avslutat scanningen så stängde datorn av sig och när jag startade upp den igen så stod det att "Datorn har återställts efter ett allvarligt fel", detta har nu hänt två gånger då jag försökt scanna igenom den med Spybot så antagligen hittar den nåt konstigt i nån av de sista filerna den scannar igenom.

Frågan är vad jag ska göra? det poppar helatiden upp varningsfönster och jag vill ju såklart ha en "frisk" dator, men hur tar jag bort allt som är infekterat på bästa sätt när den inte tillåter mig att scanna färdigt. Finns det nåt annat program som man kan försöka med? jag känner mig helt lost och rädd att hela datorn snart ska ge upp :crazy:
 
Sv: HJÄLP! en massa virus och skit :o

Tack för svaret, har i dagarna varit och rensat där men jag ska ta en titt igen och se om det ligger kvar nåt konstigt där, eller om det tillkommit nåt. Jag lyckades i allafall tillslut få Spybot att slutföra scanningen utan att datorn stängde av sig och den tog bort en massa spyware, adware m.m , körde sen scanningen igen och då hittade den inga fler hot. Däremot hittar System Security fortfarande 38 infekterade filer (spyware, adware, trojaner, hästar) precis som innan jag körde Spybot :confused:
Hur blir jag av med eländet? maskarna, virusen, spyware osv. fattar inte hur allt har kunnat slinka igenom antivirusprogrammet...
 
Sv: HJÄLP! en massa virus och skit :o

Min dator krashade och alla min bilder som jag hade tagit med min Nikon försvann,
För de andra hade jag redan lagt över på en extern, å kunde hitta dem i Windows old mappen.
Men för säkerhetsskull kanske du ska lägga över dina saker på en extern eller liknande?
 
Sv: HJÄLP! en massa virus och skit :o

Tack för era svar. Sitter nu på biblioteket, vid deras dator... Min dator satt jag med till kl. 2 natten till i dag och fick ändå inte ordning på den, den fortsatte varna för diverse virus, hittade trojaner och annat i windows-mappen, hängde sig hela tiden och gick otroligt segt, försökte jag scanna den så stängde den av sig och sa sedan att den återställts efter ett allvarligt fel osv.

Så, jag gav helt enkelt upp. Stängde av den innan den ev. skulle krascha och nu ska jag ta bort rubbet från den och installera om windows på nytt. Som tur är så har jag ganska nyligen bränt ut alla bilder och sånt jag är rädd om från datorn så det är inget jag känner att jag förlorar.
 
Sv: HJÄLP! en massa virus och skit :o

Annars kan du ta en titt på den här google-sökningen.

När jag läste ditt inlägg misstänkte jag att System Security var boven i dramat, och där finns länkar som visar hur man tar bort det.
 
Sv: HJÄLP! en massa virus och skit :o

Tack så jätte mycket för ditt svar :bow: Började misstänka att det var System Security som det var nåt konstigt med då jag testade köra både Spyware Doctor och avast i felsäkert läge och på så sätt lyckades slutföra scanningen, fick inte en enda träff på varken virus eller nåt annat. När jag sedan startade om i vanligt läge så varnade System Security för att det fortfarande var virus på datorn, precis lika många som innan också :grin: Lyckades i allafall ta bort hela programmet genom att köra Malwarebytes Anti-Malware i felsäkert läge och ta bort allt den hittade, så nu fungerar datorn som vanligt igen :).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Jag börjar få lite lagom panik nu. Jag är riktigt noga med att inte gå in på länkar eller öppna mejl jag inte känner till. Men...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: Spoket_Laban
·
IT & mobiler När jag besöker en viss hemsida så varnar mitt Avast! för en Trojansk häst och jag kommer inte in på sidan men när jag sedan stänger av...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: FannyN
·
IT & mobiler Datorn köptes helt ny i höstas. Har varit snabb på att starta upp sig, haft utan problem 10 internetsidor uppe samtidigt och aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp