Hjälp, erfarenhet av UVI?

När hunden fått sitt så körde jag kura skymning under duntäcke med deckare på plattan, sovit av o till, svider fortfarande o har inte kunnat äta.
Kom inte så långt som att ringa VC, får göra det imorgon. Mat har jag i skafferi o frys (är ju en ekorre, skulle klara mig minst en månad, om inte mer) problemet är att jag inte kan äta när jag mår illa + att jag automatiskt slutar äta när jag blir sjuk. Jag är en av alla dessa som dras med sviter utav ätstörning i ungdomen.
 
När hunden fått sitt så körde jag kura skymning under duntäcke med deckare på plattan, sovit av o till, svider fortfarande o har inte kunnat äta.
Kom inte så långt som att ringa VC, får göra det imorgon. Mat har jag i skafferi o frys (är ju en ekorre, skulle klara mig minst en månad, om inte mer) problemet är att jag inte kan äta när jag mår illa + att jag automatiskt slutar äta när jag blir sjuk. Jag är en av alla dessa som dras med sviter utav ätstörning i ungdomen.
Har fått byta mot en annan antibiotika flera gånger då barnen bara kräkts av vissa sorter. En gissning är att även om det är rätt sorts antibiotika så behöver du en annan typ som inte gör dig illamående.

Jag bor i närheten av Göteborg. Bor du runt krokarna där så kan jag hjälpa dig med tex skjuts till VC eller så. :)
 
Tack för all sympati o pepp! Jag är övertygad om att det är antibiotikan som gör mig illamående, så illamående att jag bara med största svårighet kan få i mig annat än te, vatten o citronvatten. Jag har aldrig reagerat så på någon antibiotika tidigare, denna är dock en ny erfarenhet.

Som jag skrev tidigare så har jag lämnat urinprov o skall ringa o kolla när svar kan väntas. Enda mjölkprodukter som finns hemma är ostar o dom funkar nog inte. Jag bor mitt ute i skogen (för tillfället utan körkort pga epilepsi) så åka o handla finns inte på kartan om jag inte får sjukresa. Förlängning av mitt färdtjänstkort har fastnat i någon byråkratisk kvarn. Tur att jag inte har anlag för lappsjuka.

Jag har också reagerat ordentligt på en antibiotika, jag spydde som en räv och blev yr och illamående :crazy: Doktorn bytte till slut ut den mot en jag tålde bättre.

Hoppas du kryar på dig snabbt :)
 
Pratade med VC idag odlingen visade bara normalflora. Insatt på Bactrim som jag kan hämta ut i morgon, orkar inte resa idag. Hoppas sjukresorna fungerar, i fredags funkade inte hemresan från Norrtälje utan jag fick betala 700 drygt kronor, jag får tbx det, men drygt ändå.
 
Lämnade du inget urinprov? De borde ta urinprov och göra odling på bakterierna för att se vilken antibiotika som biter bäst på just de bakterier du har.
PRECIS!!! Det är då själva fan att det ska sparas på det!!! Så mycket för att minska antibiotika för resistans osv. Det är bullSHIT!! Vården/socialstyrelsen har inte alls någon sådan ambition.....
Om ingen förbättring skett efter 3 dagar på antibiotika tycker jag du ska ringa vc och be om odling.
ALLA som håller på med djur vet att antibiotika ska ge en kraftig minskning/lindring/förbättring av symtom inom ett dygn. Det vet vi eftersom veterinärer är snabba och duktiga på att informera om det......
Jag är ingen läkare men kanske har du fått "fel" antibiotika. Och det är omöjligt att veta om man inte gör odling
Pratade med VC idag odlingen visade bara normalflora.
Innebär det att du ätit antibiotika helt i onödan?
gulan
 
Jag har haft UVI massor, massor av gånger pga allmänt bråkiga urinvägar. :(

Bakterier gillar socker, så förutom att ta medicin - minska på sockerintaget en period och drick mycket vatten.

Huskuren med tranbärsjuice fungerar, men bäst i ett tidigt eller förebyggande stadie. Det skadar inte att prova. (Köp en osötad, såklart.) Det hjälper till att minska svidet i själva urinröret, men jag tror inte att det hjäper njurarna.
Jag skriver under på tranbärsjuicen :up:
 
PRECIS!!! Det är då själva fan att det ska sparas på det!!! Så mycket för att minska antibiotika för resistans osv. Det är bullSHIT!! Vården/socialstyrelsen har inte alls någon sådan ambition.....

ALLA som håller på med djur vet att antibiotika ska ge en kraftig minskning/lindring/förbättring av symtom inom ett dygn. Det vet vi eftersom veterinärer är snabba och duktiga på att informera om det......


Innebär det att du ätit antibiotika helt i onödan?
gulan
Hur skulle det vara om du läste originalinlägget? Ja jag tänker hämta ut o börja äta Bactrim i morgon. Något är fel med min blåsa o min vänstra njure, det svider o gör ont, alla symptom tyder på inflammation/infektion. Hjälper det inte får man utreda vidare.
mvh/leg ssk som inte är tappad bakom en vagn.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp