Hjälp! Fyll i mina luckor i bokserien Fullblod

Exit

Trådstartare
Hejsan! Tänker mig att det finns fler än jag själv här som i den ljuva ungdomen var djupt förälskade i Fullblodsserien😍😉. Er kunskap kommer nu att behövas!

Min dotter har börjat läsa Fullblod men tyvärr saknas en del böcker från början av serien. Hon har läst de två första; "En häst som heter Wonder" och "Hur ska det gå för Wonder". Sen blir vi tvungna att hoppa vidare till bok nr 11, "Wonders syster". Det här bidrar ju tyvärr till en del frustration och många frågor🤦‍♀️. Resten av böckerna om Wonder saknas, och samma med alla böcker om Pride. Jag själv har inte heller läst dem utan började typ från det här stället i mina dar. Jag skulle alltså vilja ha lite hjälp med att fylla i luckorna😁.

- Ashleigh är nu vuxen och har en man. Har de flyttat till eget galoppstall/gård?

- Vem är Samantha? Hur kom hon in i bilden och vad är hennes relation till Ashleigh?

- Annat viktigt som hänt under Ashleighs uppväxt/de tidigare böckerna som man måste förstå för att fortsätta?

Så småningom kommer vi in på Cindy, Glory och Champion. Då är jag på spåret igen🤩.

Hoppas nån minns och orkar upplysa mig!😁
 
Ok, jag tror jag minns hyfsat (har alla böckerna fram till de första med Cindy).

Samantha var dotter till en av tränarna som flyttade till stallet där Ashleigh bodde (eftersom Ashleighs föräldrar jobbade där). Hon hjälpte till att träna Wonder och så småningom även tävla henne. Sen tror jag de blev kompisar också.

Har tyvärr svårt att svara på din första och tredje fråga då jag inte läst de senare böckerna. Men jag har nåt vagt minne av att Ashleigh och Mike köpte gård. Sen har jag för mig att Samantha började med hoppning också (men det lät mycket mer avancerat än när jag hoppar, typ som att man bestämmer varje steg) och då blev det även en sväng kring steeplechase i några böcker.
 
Åh, nostalgi!

Ett tips är att försöka hitta böckerna begagnade på nätet/loppis, borde inte vara så svårt? 🙂
Torde inte vara svårt! Har själv köpt någon på loppis.
Skänkte bort typ kanske 300 polluxböcker i december där Fullblod 1-33 tror jag, var bland dem. :) Blandade känslor när jag gjorde det, men en 8 årig tjej fick böcker med minnen för livet så jag, överlever :D Men de är verkligen trevliga minnen :D
 
Ok, jag tror jag minns hyfsat (har alla böckerna fram till de första med Cindy).

Samantha var dotter till en av tränarna som flyttade till stallet där Ashleigh bodde (eftersom Ashleighs föräldrar jobbade där). Hon hjälpte till att träna Wonder och så småningom även tävla henne. Sen tror jag de blev kompisar också.

Har tyvärr svårt att svara på din första och tredje fråga då jag inte läst de senare böckerna. Men jag har nåt vagt minne av att Ashleigh och Mike köpte gård. Sen har jag för mig att Samantha började med hoppning också (men det lät mycket mer avancerat än när jag hoppar, typ som att man bestämmer varje steg) och då blev det även en sväng kring steeplechase i några böcker.
Tack så mycket för svar! Precis den typ av info jag sökte🤩😍 Jag får hoppas nån fler med bra minne dyker upp i tråden😁


Sen svar angående alla tips att köpa begagnat. Tyvärr bor vi inte i Sverige så det blir lite krångligare, om än inte omöjligt förstås. De böcker vi har har jag köpt på loppis🙂. Nu orkar fröken i huset dock inte vänta på att vi ev lyckas fylla på i bokförrådet utan hon vill fortsätta läsa. Det får bli att gå bakåt i serien sen om vi hittar fler böcker.
 
Tack så mycket för svar! Precis den typ av info jag sökte🤩😍 Jag får hoppas nån fler med bra minne dyker upp i tråden😁


Sen svar angående alla tips att köpa begagnat. Tyvärr bor vi inte i Sverige så det blir lite krångligare, om än inte omöjligt förstås. De böcker vi har har jag köpt på loppis🙂. Nu orkar fröken i huset dock inte vänta på att vi ev lyckas fylla på i bokförrådet utan hon vill fortsätta läsa. Det får bli att gå bakåt i serien sen om vi hittar fler böcker.
Buke kan kanske hjälpa dig att Tradera-jaga titlarna ni saknar?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ja. Men tänkte om man vill läsa dem på svenska. Edit: Känner själv inte till böckerna, de kanske är svenska original?
Jag tänkte mest på att TS inte bor i Sverige. Om en är villig att sälja utomlands väljer man förhoppningsvis Ebay istället, trots att man är svensk. Det är väl ändå en större marknad? Men det kanske går att prata med Traderasäljare också? Jag har ingen aning. :D
 
Jag tänkte mest på att TS inte bor i Sverige. Om en är villig att sälja utomlands väljer man förhoppningsvis Ebay istället, trots att man är svensk. Det är väl ändå en större marknad? Men det kanske går att prata med Traderasäljare också? Jag har ingen aning. :D
Nej men det var ju därför jag menade att Buke kanske kunde hjälpa? Alltså, ursäkta, menar inte att trampa på dina numera skotska tår, men då likställde jag Buke kanske lite klumpigt med boendes i Sverige 😁
 
Nej men det var ju därför jag menade att Buke kanske kunde hjälpa? Alltså, ursäkta, menar inte att trampa på dina numera skotska tår, men då likställde jag Buke kanske lite klumpigt med boendes i Sverige 😁
Nej, jag tänkte mer på att TS ju inte bor i Sverige heller och då är tradera kanske inte till så mycket hjälp? Jag vet inte om det är vanligt att de postar till utlandet. :)

Edit: men fråga säljaren kan man alltid förstås!

Edit2: eller tänkte du att Bukare skulle agera mellanhand?
 
Nej, jag tänkte mer på att TS ju inte bor i Sverige heller och då är tradera kanske inte till så mycket hjälp? Jag vet inte om det är vanligt att de postar till utlandet. :)
Haha men okej nån av oss är fredagstrött. Jag menar att jag då till exempel köper på Tradera och skickar till TS ☺️
 
Tänker att om det är USA borde böckerna gå att få tag i på originalspråket:D

Skulle även kolla ljud/ebokstjänster. Har insett att t.ex Storytel här även har en del böcker som jag verkligen inte hade gissat från min barndom:)
 
4CF43ED6-1ED2-4132-B5E4-1507EEAAF10D.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp