Hjälp, jag ska på gala!

Är väl inte så mycket att jag vill ha den just till galan, bara det att jag ändå kommer beställa den till bröllopet och den därför finns tillgänglig. Slippa shoppa en till outfit.
Men nu blir jag osäker som sagt.
Jag tycker absolut du kan ha den klänningen om du ändå skulle köpa den!
Jag hade antagligen gått i nåt liknande om jag skulle på gala för jag trivs inte alls i byxor och kavaj.
 
Jag skulle ha valt klänning, men klänning eller byxa plus kavaj går lika bra. Välj det som du känner dig bekvämast i :)
Aahh, jag avskyr "välj själv val, speciellt i sociala sammanhang.:rofl: Jag är alldeles för ängslig, nojig och osmidig för det. Ge mig klara tydliga regler och tider, då funkar jag bäst.
 
Tack för lite klargörande! Är helt lost och för en som inte vill vara i centrum/ sticka ut är det här hopplöst. Vill inte dyka upp varken över eller underklädd.

Jag har en klänning jag tänkt beställa och använda till ett bröllop lite senare som kanske går att använda till det här också? Eller det kanske är ohyffsat? Festkläder är inget jag använder och vill inte lägga ut mycket pengar på saker som kommer hänga.

https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/goddiva-curve-1/bubbleroom-curve/long-sleeve-chiffon-maxi-curve-dress-green?intProductItemId=3299472&tm=54&gclid=Cj0KCQiAzeSdBhC4ARIsACj36uGuFNTbJATntCfQJIyd0rmG_MV9_qWMy-0T7rr0WNuliyyx0xSSpvwaAkWeEALw_wcB
Jättefin klänning, tycker den blir toppen!

Med en sådan inbjudan och klädkod så kommer nog gäster att ha väldigt olika kläder på sig, och det är ok! Så känn dig inte dum om andra som ska på galan tänker klä sig lite annorlunda från klänningen du har valt. Det viktigaste är att ni alla känner er bekväma och att ni känner er firade under ER kväll!
 
Den klänningen blir verkligen hur bra som helst! Jag hade plockat upp glittertemat med glittrigt nagellack, så gjorde jag när min kör skulle ha svar och rött på konsert. Jag trivs inte alls i rött så jag körde svart klänning och rött nagellack :D
 
Läste igenom en annan e- inbjudan till allmänheten och där hittar man:

"Gå på röda mattan bland smattrande kamerablixtar och storslagna gäster. Kajav, skjorta, slips, fluga, smoking, långklänning, byxdress, du väljer."

Det va ju lite mer info iaf. Så klänningen verkar funka.

Då är frågan, vilka skor skulle ni valt? Skorna till bröllopet är öppna men det känns inte så lämpligt i slutet av mars.
 
Den klänningen blir verkligen hur bra som helst! Jag hade plockat upp glittertemat med glittrigt nagellack, så gjorde jag när min kör skulle ha svar och rött på konsert. Jag trivs inte alls i rött så jag körde svart klänning och rött nagellack :D
Jag trivs inte heller i en massa färg men gillade den lite mörkare gröna på klänningen. Hoppas den är samma färg i verkligheten.

Nu när jag börjat fundera så tänker jag mig matta naglar i samma färg med guldiga/glittriga detaljer plus guldiga smycken. Troooor det blir bra.
 
Jag trivs inte heller i en massa färg men gillade den lite mörkare gröna på klänningen. Hoppas den är samma färg i verkligheten.

Nu när jag börjat fundera så tänker jag mig matta naglar i samma färg med guldiga/glittriga detaljer plus guldiga smycken. Troooor det blir bra.

Det låter toppen, guldbling till den gröna färgen kommer att bli suveränt.
 
Läste igenom en annan e- inbjudan till allmänheten och där hittar man:

"Gå på röda mattan bland smattrande kamerablixtar och storslagna gäster. Kajav, skjorta, slips, fluga, smoking, långklänning, byxdress, du väljer."

Det va ju lite mer info iaf. Så klänningen verkar funka.

Då är frågan, vilka skor skulle ni valt? Skorna till bröllopet är öppna men det känns inte så lämpligt i slutet av mars.
Glittriga. Så plockas temat upp lite snyggt. 🙂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp