Bukefalos 28 år!

HJälp, kloka ord is wanted!

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

hemliga_jag

Skriver under nick här då allt är ganska (av förklarliga skäl) hemligt än.

Saken är den att jag är gravid. Och jag vet inte vad jag ska göra. Bebisen blev till av misstag, glömde ett piller...

Jag har absolut ingen aning. Tror inte jag förstått än att jag är med barn för "jag är ju inte sådan" :smirk: . Jajja, hånskratta ni, men jag har aldrig ens tänkt tanken att ha ett barn nu... :crazy:

Pappan stöttar mig i vilket beslut jag än tar, även om jag vet att han eg vill att jag tar bort det då han precis kommer att starta nytt företag och ha dåligt med tid. Själv är jag väldigt pressad på jobbet just nu...

Vi har vetat vilkaa vi är i ca ett år, men vi har varit tillsmammans i 3 månader killen o jag... Själv är jag 26, han 31...

Så kloka ord tages tacksamt emot!

Ska till läkare på torsdag för att kolla om jag verkligen är med barn (nej, två pos grav test, ont i brösten samt utebliven mens gör mig inte helt övertygad :o :angel: )

Moderator: Tycker du detta skall till barn så flytta det dit..
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Uhhhh. Jobbigt läge.

Kan inte skriva något som känns vettigt, mer än att jag INTE är avundsjuk.

Hoppas det löser sig till det bästa.

/C
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Jo, men vad ÄR det bästa?

När jag ringde barnmorskan i morse så sa hon med jätte käck stämma "ja, då är det dags för inskrivning då" Kanske inte... det är väl inte alltid självklart vad man ska göra? Alternativen är enkla (finns bara två att välja mellan), men valet svårt..
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

...så här tycker jag! Det är inte hans val att bli far nu och med dig om du missade ett piller..... så om han inte vill leva med dig, han träffar en annan osv... så e det din skyldighet att göra det möjligt för honom att ha en god kontakt med sitt barn ändå eftersom beslutet är ditt... men drabbar honom på lika sätt som dig både ekonomiskt och känslomässigt... Han är lika mycket värd som förälder som du själv är om du väljer att behålla barnet... sedan måste du vilja ha barn själv såklart:)..
Inte ett dugg avis på er... man önskar ju att ni var säkra på er relation och vad ni vill... barn e en livslång investering... hoppas ni kommer till en gemensam lösing... håller tummisarna för det!
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Ju du... Jag vet inte hur jag skulle gjort. Jag är singel för tillfället och det vore ju ännuvärre om det hände nu.

Men samtidigt så är jag i den åldern att det borde inte vara omöjligt. (Läs - jag borde skaffat barn för länge sen.)

Det jag skulle oroa mig för är risker. Tänk om man inte blir med barn fler gånger i livet.

Hittills har jag aldrig hört talas om någon som ångrat sitt barn, däremot många som ångrat och mått dåligt över aborter...
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Det är inget lätt beslut du har framför dig. Själv valde jag för några år sedan att avbryta en graviditet pga det kändes helt fel. Men för mig var det ett så självklart val, och jag tvekade aldrig och mådde inte dåligt efteråt. Jag visste att jag inte var redo.

Om man är tveksam är det ännu viktigare att verkligen fundera ordentligt. Knappt två år efteråt blev jag gravid igen - oplanerat trots minipiller. Jag var väldigt tveksam, och kände det som om livet skulle ta slut om jag skaffade barn. Men jag kunde inte ha haft mer fel! Det ÄR underbart att ha barn.

Det går inte att råda dig, men ett tips är att göra en lista över för- och nackdelar. Vad är det som får dig att tveka? Är det ert korta förhållande? Är det att du inte är redo? Är det ekonomi? Har ni över huvud taget tänkt tanken att skaffa barn någon gång i framtiden?

Jag hoppas verkligen att ni hittar en bra lösning, som ni båda känner er tillfreds med. Det ÄR ett stort dilemma, och det kräver mycket tid för att fatta ett så stort beslut.

Lycka till vad du än beslutar dig för!
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Jag hade behållit det. Barn är fantastiska och kärlek VILL barn ...
Samtidigt förstår jag om du tvekar, men å andra sidan - ska man vänta till exakt rätt tillfälle så skulle nog ingen skaffa barn någonsin!
En annan fördel är att ni känner varandra, men har inte hunnit tröttna på varandra. Ni gör inte barn för att ni vill hålla ihop äktenskapet eller för att rädda relationen, utan det blev ju faktiskt till i kärlek .. ;)

Lycka till vilket du än gör! Det är ju absolut inget lätt beslut att fatta och jag avundas dig inte!

:banana:
 
Sv: Hjälp, kloka ord is wanted!

Jag vet att det inte är hans val att bli far just nu. Och jag skulle aldrig kunna behålla det om jag inte är säker på att han ville det också. Det är det som gör det så svårt just nu...

Och självklart ska han ha en god relation till det ev barnet, det är inget snack om den saken.

Till Cyllene: Ja, riskerna har jag också funderat över... tänk om jag gör abort o sedan aldrig mer kan få barn tex?
 
Sv: Hjälp, kloka ord is wanted!

det är ju en rätt speciell situation du är i... å jag tror att vad du än bestämmer dej för så kommer du att fundera över om det var rätt... kan ju vara lätt att sitta här å ge råd när man inte varit i samma situation... jag har varit ihop med min kille i 8månader nu å juag vill inte ha barn än... tycker man ska vara säker på sin relation o att d kommer hålla... det är inte kul att växa upp med en förälder... =) men som sagt ingen kan avgöa vad som är rätt beslut utom du.... men om jag var du skulle jag uppsöka en kurator som du kan prata ut med!!! LYCKA TILL jag håller tummarna för att det blir bra!!
 
Sv: Hjälp, kloka ord is wanted!

Men man kan ALDRIG vara säker på att en relation kan hålla! ALDRIG!

Jag har faktiskt blivit ännu mer cynisk än jag var tidigare efter alla deprimerade trådar om trassliga relationer här på Buke. Det är nog bara att kasta sig ut i vattnet och hoppas att man lär sig simma under tiden! ;)

:banana:
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Det är nog bara att kasta sig ut i vattnet och hoppas att man lär sig simma under tiden!


Så rätt så rätt! Det är väldigt sant!

Fast jag vet inte, jag oroar mig för "fjantiga" saker...

*Jag är lite rund redan nu.. (inte av grav :angel: ) så jag vill inte bli en sådan som man undrar "gravid eller tjock?"

* Är det slut med att gå ut o parta efter man fått barn? Ingen av mina kompisar har ju det, o jag vill ju fortfarande umgås med dem...

* hur fungerar hästar + barn?

* Sommaren då, kan man sola ändå? Eller är det skadligt?
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

*Jag är lite rund redan nu.. (inte av grav ) så jag vill inte bli en sådan som man undrar "gravid eller tjock?"
Man ser oftast mindre gravid ut när man har några extrakilo från början...Sedan så är det bara att äta som vanligt, man behöver inte äta för två som en del tror.

* Är det slut med att gå ut o parta efter man fått barn? Ingen av mina kompisar har ju det, o jag vill ju fortfarande umgås med dem...
Jag har kompisar som inte har barn, vi umgås ändå. Mina barn har ju en pappa...

* hur fungerar hästar + barn?
Det beror ju en del på hur mycket pappan/någon annan ställer upp. Jag valde att vara utan häst i något år för att familjelivet gick före. Men jag har ridit under båda mina graviditeter tills jag inte kom upp på hästen längre.

* Sommaren då, kan man sola ändå? Eller är det skadligt?
Det sägs ju att man inte ska sola när man är gravid, jag har dock varit utomlands under mina graviditeter, solade med måtta iklädd baddräkt. Jag fick inga hudproblem...
 
Sv: HJälp, kloka ord is wanted!

Kan inte vara roligt! Hoppas du får rätsida på vad du vill!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp