Hjälp, låten vägrar lämna mig ifred!

Otter

Trådstartare
Har alltid Mix Megapol på i bilen och idag runt ca 10.30 - 10.40 spelades en låt som verkligen fastna och den vägrar nu lämna mig ifred. Har tittat på Mix Megapols låtlista och den stämmer inte alls överens med mitt minne för enligt låtlistan spelades Break my stride - Blue Lagoon vid den tiden och det är fel för jag avskyr den låten och stänger alltid av radion när den spelas! :D

Det jag minns av låten var att den hade ett sound som var populärt under 90 - talet, ev. början på tidigt 2000 - tal, den kan liknas vid klubbmusiken men i en lugn version. Tjejen som sjunger har en speciell röst, den är lite gäll och gnällig.

Mer än så minns jag tyvärr inte, min hjärna envisas med att i refrängen nämns orden "one more time" och någonting med "kiss", men jag tror den bara jävlas med mig för att komplicera saker och ting. :banghead: Av det lilla jag hann höra uppfattar jag det som att låten handlar om kärlek, olycklig sådan tror jag.

Är det någon fantastisk bukare där ute som vet vilken låt jag menar eller som råkar vara überbäst på att googla så mottager jag tacksamt alla förslag och tips! :love:
 
Kan det vara Röyksopp feat. Robyn - Do It Again?
"One more time" nämns inte i refrängen men väl i versen (kan inte låten tillräckligt bra för att veta om "kiss" är med), och gnällig röst stämmer ju. :devil:

 
Robert Miles - One and One?

JA!! Fan vad korkat av mig att inte lyssna på den låten också, antog att det var en snubbe som sjöng så jag bara sket i att lyssna på den. Tack så hemskt mycket! :love:

Kan det vara Röyksopp feat. Robyn - Do It Again?
"One more time" nämns inte i refrängen men väl i versen (kan inte låten tillräckligt bra för att veta om "kiss" är med), och gnällig röst stämmer ju. :devil:

Hahaha! Förstår precis vad du menar, brukar åtminstone sänka volymen när hennes musik spelas. :angel:
 
JA!! Fan vad korkat av mig att inte lyssna på den låten också, antog att det var en snubbe som sjöng så jag bara sket i att lyssna på den. Tack så hemskt mycket! :love:

Vassego :D Kom direkt att tänka på den när jag läste beskrivningen. Har själv haft den surrandes i bakhuvudet i flera år (!) utan att veta vad det var. Tills jag hörde den (också) på Mixmegapol och radioprataren talade o vad det var för en låt. Galen lättnad det var att kunna släppa den. Sjukt lätt-trallad (därmed inte sagt om den är bra eller dålig) och obehagligt lätt att få på hjärnan.
 
Skönt att höra att jag inte är ensam om att drabbas av detta fenomen. Undrar hur det kommer sig att vissa låtar bara envisas med att fastna i bakhuvudet, men att man bara kommer ihåg melodin men ingenting mer? Är det för att jävlas? :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp