Bukefalos 28 år!

HJÄLP! Mamma vill flytta in....

Sv: HJÄLP! Mamma vill flytta in....

Funderar vidare...

När hör man till äldreomsorgen????
Kikar lite på hemsidan och vet inte om mamma är berättigad, eller inte, till stöd. Eller blir det automatiskt om behov finns?

Ska ringa i morgon och bolla med dom, se vad som finns att erbjuda. ;)
 
Sv: HJÄLP! Mamma vill flytta in....

Funderar vidare...

När hör man till äldreomsorgen????
Kikar lite på hemsidan och vet inte om mamma är berättigad, eller inte, till stöd. Eller blir det automatiskt om behov finns?

Ska ringa i morgon och bolla med dom, se vad som finns att erbjuda. ;)

Rätt till hemtjänst avgörs inte av ålder utan av omvårdnadsbehovet. Så nån åldersgräns avgör inte rätten till hemtjänst. Sen är det en rättighet och skulle din mamma vägra att ta emot hemtjänst i sitt hem så har hon all rätt till det.
 
Senast ändrad:
Sv: HJÄLP! Mamma vill flytta in....

Jag är 40 år och har hemtjänst varannan vecka då jag bara behöver hjälp med städningen. Resten fixar maken. Här är vi båda sjuka med nedsatt förmåga.
Hemtjänst kan man få för kortare tag vid behov också.
 
Sv: HJÄLP! Mamma vill flytta in....

Kan skolbarn överleva på sådan mat kan även vuxna göra det i allra högsta grad. Jag överlevde sjukhusvistelse i flera veckor då det ofta var omelett på helgerna och då bara en sak att välja på så jag skippade middagen. Omelett får jag bara inte i mig.
Fungerar utmärkt om man är lite kräsen. Är man hemma så kan ju hemtjänsten fixat hem alternativ och man kan överleva på mackor ett bra tag om det är så.
 
Sv: HJÄLP! Mamma vill flytta in....

Låter bra!

Tror hon kommer att vilja fixa maten själv (om hon kan!)

Vegetarian och väldigt noga med vad hon äter.

Känns rätt hoppfullt nu! Kan t o m tänka mig att hälsa på (ca 10 år sen sist:o)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 709
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 562
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 092
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 768
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp