Bukefalos 28 år!

Hjälp med gravyr i en ring?

MM

Trådstartare
Såhär är det. Jag och min make firar 10 år som gifta om lite mer än en månad och det är något som vi vill fira lite finare då vi gifte oss i smyg och inte hade något bröllop.

Vi bestämde att vi skulle ge varandra något fint och jag valde ut en fin ring jag kan bära varje dag, och som jag gärna skulle vilja gravera. Vi har faktiskt inte graverat varken förlovnings eller vigselring..

Frågan är då vad jag ska gravera in?
M ♡ M känns lite krystat och barnsligt.
Ett datum känns ju konstigt då det är tioårsjubileum.
Men sen tänkte jag M "evighetstecknet" M + datum.
Frågan är om man ska ha med datumet eller skippa det helt?
Eller skriva något helt annat?
Har ni några tips? Typ "kärleken övervinner allt" på latin?

Sitter ni på bra idé så sjung ut!

Så här ser ringen ut :love:
0434647_front_normal.png
 
Om man vill ta det lite mer humoristiskt men ändå med en mening så kan man ju gravera
"Neverending Story" om man vill skippa datum och annat "vanligt" som står i ringar :)
Eller om det det kan funka att gravera in barnens namn tex?
Eller platsen där ni möttes eller något åt det hållet?;)
 
Såhär är det. Jag och min make firar 10 år som gifta om lite mer än en månad och det är något som vi vill fira lite finare då vi gifte oss i smyg och inte hade något bröllop.

Vi bestämde att vi skulle ge varandra något fint och jag valde ut en fin ring jag kan bära varje dag, och som jag gärna skulle vilja gravera. Vi har faktiskt inte graverat varken förlovnings eller vigselring..

Frågan är då vad jag ska gravera in?
M ♡ M känns lite krystat och barnsligt.
Ett datum känns ju konstigt då det är tioårsjubileum.
Men sen tänkte jag M "evighetstecknet" M + datum.
Frågan är om man ska ha med datumet eller skippa det helt?
Eller skriva något helt annat?
Har ni några tips? Typ "kärleken övervinner allt" på latin?

Sitter ni på bra idé så sjung ut!

Så här ser ringen ut :love:
0434647_front_normal.png

Om jag skulle gravera en av mina ringar så skulle jag nog välja typ "Jag är glad att det är du" eller något annat fint som vi ofta säger till varandra. :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Om man vill ta det lite mer humoristiskt men ändå med en mening så kan man ju gravera
"Neverending Story" om man vill skippa datum och annat "vanligt" som står i ringar :)
Eller om det det kan funka att gravera in barnens namn tex?
Eller platsen där ni möttes eller något åt det hållet?;)

Tack för tipset, kanske snor den idén om Neverending Story :)
 
Om jag skulle gravera en av mina ringar så skulle jag nog välja typ "Jag är glad att det är du" eller något annat fint som vi ofta säger till varandra. :)

Gillar idén men jag tror inte vi säger något speciellt sådär mer än att vi älskar varandra och just den meningen har jag graverat in i en ring till honom för sisådär 12 år sedan när vi träffades och jag hade problem med närhet och att någon kunde älska mig och svårigheter med att kunna säga det tillbaka till honom. Så till våran första jul fick han en ring med texten "jag älskar dig" ingraverat och således första gången jag sa det till honom, så den meningen är "upptagen" och betydelsefull på annat håll :love:
 
Googlat lite och hittade några fler alternativ. Hur många bokstäver får man vanligtvis plats med? Det är ju stenar i ringen så en del går ju bort.
Ni som har stenar, hur många bokstäver/siffror har ni graverat in? Är det normalstora bokstäver eller har dom fått göra dom pyttesmå?

Alternativen jag kollat på:

Mitt hjärta är ditt + evighetstecknet
You will forever be my always
Vi är så bra tillsammans
 
Jo, men jag tänkte mer att det går att skriva "Never Ending Love Story" :)
Ja, personligen är jag lite allergisk mot "för evigt", "tills döden skiljer oss åt", "för alltid, "Never ending" etc .Löften om evig kärlek ger mig lite klaustrofobi, tror jag.
Jag skulle aldrig lova min eviga kärlek till någon parter.
 
Ja, personligen är jag lite allergisk mot "för evigt", "tills döden skiljer oss åt", "för alltid, "Never ending" etc .Löften om evig kärlek ger mig lite klaustrofobi, tror jag.
Jag skulle aldrig lova min eviga kärlek till någon parter.

Nej, men det är ju du det :)
Själv så lovar jag att älska min make tills den dag döden skiljer oss åt, och han vise versa. Dom löftena gav vi också när vi gifte oss så den här tråden känns ju rätt så onödig om vi inte tänkt lova att älska varandra för alltid :laugh: ;)

Tänker du inte bli lite mer positiv till evig kärlek får du gärna lämna tråden till oss som tror på evig kärlek och låta mig bo i min kärleksbubbla alldeles ifred :love:
 
Nej, men det är ju du det :)
Själv så lovar jag att älska min make tills den dag döden skiljer oss åt, och han vise versa. Dom löftena gav vi också när vi gifte oss så den här tråden känns ju rätt så onödig om vi inte tänkt lova att älska varandra för alltid :laugh: ;)

Tänker du inte bli lite mer positiv till evig kärlek får du gärna lämna tråden till oss som tror på evig kärlek och låta mig bo i min kärleksbubbla alldeles ifred :love:
Då väljer jag att lämna ;)
 
Googlat lite och hittade några fler alternativ. Hur många bokstäver får man vanligtvis plats med? Det är ju stenar i ringen så en del går ju bort.
Ni som har stenar, hur många bokstäver/siffror har ni graverat in? Är det normalstora bokstäver eller har dom fått göra dom pyttesmå?

Alternativen jag kollat på:

Mitt hjärta är ditt + evighetstecknet
You will forever be my always
Vi är så bra tillsammans

Som stort Harry Potterfan är You will forever be my always det enda alternativet i så fall ;)

Jag har en del stenar i min ena ring, typ halva ringen är täckt, den är graverad med 14 tecken (inkl blanksteg).
 
  • Gilla
Reactions: MM
angående hur lång text som ryms, vi ville skriva We are not crazy, we are brave i vigselringarna, men enligt personen i butiken där vi köpte ringarna skulle det inte rymmas, så det står Not crazy - brave
Med ringen i handen så skulle texten vi ville ha inte varit något problem. På ungefär 1/3 av min ring är det stenar..
På förlovningsringarna har vi texten på utsidan och där står namnet och datumet.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Som stort Harry Potterfan är You will forever be my always det enda alternativet i så fall ;)

Jag har en del stenar i min ena ring, typ halva ringen är täckt, den är graverad med 14 tecken (inkl blanksteg).

Stort Harry Potter fan här med :D :love:
Kan tänka mig bara "Always" med men hela meningen säger lite mer tycker jag.
 
Ryms "After all this time? Always." så är det ju ett alternativ. :)

Den var nog till och med snäppet bättre!
Jag tror den ska rymmas för det finns ju två ringar att gravera på så att säga.
Man ser lite bättre på bilden på den i rött guld.
Men om man tex skriver "After all this time?" på ringen med många stenar så får ju "Always." plats på ringen med en sten och sen är det ju strunt samma åt vilket håll man väljer att bära ringen :)

0434639_front_normal.png
 
I min vigselring står det namn, datum och "soulbound". För oss är det pefekt och speciellt på grund av en gemensam hobby.
 
Latin De bene esse - It shall be so, as long as it is well
Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt.
A dato ad infinitum - Från denna dag till evigheten
Ex amino - Från hjärtat

Tyckte jag var fina

Eller
Viri sunt viri - Men are slime:up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp