Bukefalos 28 år!

hjälp med inredning - sovrum

Messy

Trådstartare
jag kräks på mitt opersonliga, omysiga sovrum...

HJÄLP, vet att det finns väldigt duktiga människor här inne!

Vill ha kvar sängen, överkastet, byrårna, tvättkorgen... that's it...
har beiga gardiner som inte har kommit upp ännu, men de är tjocka och långa = kommer slippa de där fula blå rullgardinerna (solen verkligen strålar rätt in i mitt SR = omöjligt att sova)

men mysfaktor, asfula nattduksbord... hilfe bitte

sr1.jpg


sr2.jpg
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

är det bara möbler som skall bytas?
Annars är jag ett stort fan av fondväggar. I ett vitt rum är en färgglad eller mönstrig fondvägg helt :love: (jag har nyss gjort om en en och enhalva och har två fondväggar på 50 kvadrat;))

Om mysfaktorn skall upp är kuddar och ljus det bästa som finns! Och så skulle jag försöka få mera färg, benvitt/beige är inte mysfärger...
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

jag hade satsat på en snygg fondvägg i blodrött vid sänggaveln, mycket gulddetaljer (kanske ett stort fat i guld på väggen?) och schysst belysning.. :)
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

inga möbler ska bytas!! :D

jag har en fondvägg, ser ni inte?!hehe... den är mot dörrväggen... just för att det lyser så mkt i mitt rum = mörkar ner :D
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

jag såg, men den var lite.. mesig?
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

äh, man kan gott ha flera :p den du hade var ju lite klen ;)
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

haha mobbar ni min vägg för å vara KLEN :rofl:

men fylla ut det andra då? måste ju ha saker eller nått! Väggen ekar... vill ha en fet platt-tv, men det kan jag ju se mig om i stjärnorna efter :angel:
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

fixa en myshörna, ha en fondvägg, sätt upp grejer (tavlor osv) på väggen mittemot som matchar fondväggen, skaffa en stor växt eller några "kruk-hängväxter" till fönstret. Köp en schysst golvlampa? och återigen, massor av ljus i olika storlekar(inte vanliga värmeljus=trist) och ställ dem gärna på ljusfat (finns massa snygga)!
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

och jag glömde: Ingen tv i sovrummet!!!
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

nej faktiskt. Det förstör hela känslan av SOVrum.. det är ju i för sig olika vad man tycker.. Men (som jag tycker) vill man ha ett personligt och romantiskt sovrum finns där ingen tv! :)
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

Man kan visst ha en tv i sovrummet :D men det är snyggare att gömma den, finns massor av snygga tv-skåp.
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

Belysningen och gardiner är ju a och o för att få till ett mysigt rum. Sedan är ju tv:n rätt omysig, och filmaffischerna och det där djuret som ligger på golvet. Nu ville du ju inte byta ut överkastet, men hade jag fått fria händer hade jag bytt ut överkastet mot ett enfärgat, slängt dit några kuddar i matchande färg och hängt upp ett par snygga, tunga gardiner. Hade plockat bort växterna och bytt ut de mot någon-ett par större. Fixat lite mysiga belysning och varför inte ljus på ett fat på byrån. Sedan hängt upp några trevliga stilrena, gärna svart-vita tavlor och kanske en spegel, och givetvis hade jag plockat bort att kraffs som stökar, stolen och burken. etc. Nu var det väl inte så du ville ha det, men har svårt att ge idéer utifrån ett överkast som jag inte gillar.
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

tack!

jo stol å kartong å sånt ska bort bort bort!!! (men jag målade om för 5 år sen å kartongerna å burken står kvar :cool:)

gardinerna är som sagt var på G!!!

blommorna står där för att det var synd om dem i köket, de ska tillbaka!! Men sådana med "luddiga" blad som är gröna och möööörkvinröda kanske skulle vara fina :idea: i två lika dana snygga krukor!

Spegel hade jag tänkt mig en helkropps bredvid byråerna i hörnan.

Överkastet i sig är massa färg, hade ett enfärgat beige förut, men det är mer på sommaren å det här lite vinter, lite "tyngre"...
Alla kanske inte gillar det, men jag blev kär direkt :)

Ljus som många har gett som förslag är kalas!!! Ska nog kika in på granit när jag jobbar i stan nästa gång!!! De brukar ha massa olika stora i alla möjliga varianter, med fat å så!!!

Affischerna är från 1800-talet de med... Seabiscuit för att jag skulle vilja ha en exakt sådan bild på mig och min häst, uppförstorad. Den andra för att det står "it's all about love" och just då kändes det ironiskt att ha den över sängen för att jag aldrig träffade någon som blev kär i mig å jag i honom å han ville ha mig typ... fånigt I know...

Var hänger alla sina kläder på nätterna?
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

det är också snyggt att sätta upp en bård..eller altså en tapetlängd typ i mitten av sängen, med nån härlig färg man tycker om:) det behöver ju inte vara en hel vägg.
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

Affischerna är från 1800-talet de med... Seabiscuit för att jag skulle vilja ha en exakt sådan bild på mig och min häst, uppförstorad. Den andra för att det står "it's all about love" och just då kändes det ironiskt att ha den över sängen för att jag aldrig träffade någon som blev kär i mig å jag i honom å han ville ha mig typ... fånigt I know...

1800-talet? Njae. ;)
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

Till att börja med så hade jag letat reda på sängbord som matchar resten av möblerna, tunga gardiner, en "varm" lampa till fönstret.. finns fina svarta på IKEA.

Sedan hade det nog åkt upp en stor spegel på väggen med byråerna, en med guldram som tar upp guldet i överkastet.
Typ denna lånade bilden från blocket
3613716768.jpg


Gärna några hållare för levande ljus/värmeljus på samma vägg men inte placerade på var sida utan i olika höjd på samma sida.

På golvet hade jag tagit bort fårfällen och försökt hitta mer "äkta mattor" som tar upp färgerna från både väggar, gardiner och överkast.


*funderar vidare*
56136_PE161545_S4.jpg
 
Sv: hjälp med inredning - sovrum

Håller med om allt förutom mattorna, tycker det blir lite väl mycket med så mönstrade mattor till så färglatt överkast.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 454
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp