Hjälp med primer (makeup)

Jag antar att Nyx photo finish primer är nåt slags dupe av Smashboxs dito, så den kanske vore något att testa?
Jag tål inte Smashboxs variant tyvärr. Världens pipigaste hud. Var därför jag provade nyx en gång i tiden, att den skulle vara en kopia. (om den är övht likvärdig vet jag ju dock inte få Smashboxs inte funkadw för mig)

Provade Smashboxs igen. Nu tål huden den. Men den fungerade inte alls. Vid lunch hade sminket vandrat iväg, på ett fascinerande vis. Det var som att sminket inte ville "fästa" mot primern?
 
Provade Smashboxs igen. Nu tål huden den. Men den fungerade inte alls. Vid lunch hade sminket vandrat iväg, på ett fascinerande vis. Det var som att sminket inte ville "fästa" mot primern?
Haha, jo det är lite väl silkig konsistens egentligen kanske. Jag gillar den blurrande effekten och har den ibland utan övrigt smink + använder alltid puderfoundation av något slag och har alltid setting spray. :D
 
Testat någon av Lumenes primers? Jag har hört mycket gott om bl.a deras blur longwear primer, är själv sugen på att testa den nästa gång jag behöver en primer!
 
Haha, jo det är lite väl silkig konsistens egentligen kanske. Jag gillar den blurrande effekten och har den ibland utan övrigt smink + använder alltid puderfoundation av något slag och har alltid setting spray. :D

Jo men det är ju precis samma konsistens som Nyx. Därav förvåningen.
Blurreffekt märkte jag inte av alls. Får prova igen.

Använder primer, foundation, puder och macs prep and prime settingspray
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp