Hjälp med sömnsvårigheter och sjukvården

Känns som att jag bara existerar som någon slags orolig ande som bara väntar på nästa läkarbesök hela tiden. Har gett upp totalt denna vecka och bara sovit när jag somnat utan att försöka få till nån vettig dygnsrytm. Jag är vaken mellan 12-28h i sträck och sen sover jag 7-12h i sträck och så går dagarna...

Missat terapin också pga sömnen, det är ju det sista jag vill göra.

1:a mars är nästa läkarbesök och @Roxer hänger med, kanske händer det något som bryter detta dödläge då?

Superstressad över jobbet också, i och med att jag inte fick någon sjukskrivning har jag plötsligt massa ogiltig frånvaro. Det är ju skäl för uppsägning! Har jag en himla otur förlorar jag jobbet strax. Inte jätteorolig över det egentligen, det finns precis hur mycket jobb som helst i min bransch, men jag ska orka ta mig igenom en anställningsprocess osv...
 
Ja! Jätteintressant! Min vana trogen googlade jag efter hjälp (från vården har jag bara fått zomig nasal eller imigran och det är ju rent vansinne med den anfallsintensitetet jag hade då, som bekant kan man ju få huvudvärk av för mycket triptaner) vid ett tillfälle och hittade en artikel i en läkartidning. http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=6874 och nu hittade även det här https://vardpersonal.hortonshuvudvark.com/behandling/
Jag beställde melatonin från utlandet och provade i några månader och antalet anfall minskade radikalt. Beställde tid på vårdcentralen och några månader senare hade jag turen att få en tid hos en läkare som hade läst artikeln (jag hade förberett värsta brandtalet :p) och skrev ut melatonin utan att blinka och efter följde en intressant diskussion.

Vill bara flika in ang Hortons. För mig hjälpte Cymbalta och tog bort anfallen.
Sen jag slutade med Cymbalta har en bra kiro hjälpt mig hålla borta anfallen. Innan hade jag hög anfallsfrekvens. Nu bor jag med en kiro som kan förebygga samt rycka ut om jag känner att det börjar komma ngt om jag slarvat med behandlingar.
Kanske kan vara till nytta för någon som har Hortons..
 
Vill bara flika in ang Hortons. För mig hjälpte Cymbalta och tog bort anfallen.
Sen jag slutade med Cymbalta har en bra kiro hjälpt mig hålla borta anfallen. Innan hade jag hög anfallsfrekvens. Nu bor jag med en kiro som kan förebygga samt rycka ut om jag känner att det börjar komma ngt om jag slarvat med behandlingar.
Kanske kan vara till nytta för någon som har Hortons..
Det är något som kan vara bra att veta då vanliga SSRI kan öka anfallsfrekvensen!
 
Nu har jag gjort en fuling. Istället för att ligga hemma i sängen och ha panikkänslor (min vanliga sysselsättning så här dags) ligger jag nu i min kompis/stallägares soffa, med en kurrande katt bredvid huvudet, en hund i köket, och mina två älskade hästar precis utanför fönstret. Inte för att jag ser dem i mörkret... men jag vet ju att de är där.

Stannar här tills tisdag kväll och hoppas på en mini-nystart. Hästar och två galna småbarn borde köra totalt slut på mig på dagarna, eller det är planen i alla fall, och förhoppningsvis somnar jag helt galet uttröttad när jag kommer hem tisdag kväll och kan gå på min terapi på onsdag morgon.

😀😀😀

Kanske funkar. Det är iaf något lite annorlunda mot de senaste veckorna!
 
Uppdatering!

@Roxer följde mig mig till läkaren och var ett jättestöd :love: och jag fick min retroaktiva sjukskrivning, plus sjukskrivning en månad framåt. Jag fick också Stilnoct och påfyllning av mina antidepressiva. Första veckan med antidepressiva kan ju vara tuff, men vet ni?

JAG HAR FÅTT SOVA!

Har tagit totalt två Stilnoct på en vecka, och har sovit helt normala tider varenda dag sedan förra fredagen.

Känner mig som en ny människa. Bara att få sova är ju ett enormt steg framåt och jag har nog inte känt av den tunga första veckan med tabletter så som jag kanske annars gjort, för jag är lite sådär nykär i livet på något sätt.

Nu är jag iofs lite magsjuk men jag känner nästan att jag nog kan börja jobba innan min sjukskrivning är slut!
 
Stannade hos @Roxer några dagar, var hemma några dagar, och har nu varit hos min stallägare/kompis i några dagar. Det är lättare att bo hos någon annan, det sätter rutiner.

I går fick jag dock besked från FK att de behöver mer info om min sjukskrivning, de ifrågasätter varför jag först fick 50% av den "dåliga" läkaren och sedan 100% av min ordinarie läkare, under samma tidsperiod, med samma symptom. Vi får se vad läkaren säger och vad FK kommer fram till, men nu fick jag världens stresspåslag. Blev lite knepigt att sova i går igen, men jag har ju mina Stilnoct. Jag var så nöjd med att jag sluppit ta så många, men nu går de nog åt ändå! Såå skönt att ha dem i alla fall!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 987
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 496
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp