Hjälp med strulig vänskap

Ja absolut och det tycker jag är ett bra råd, men hon hade redan kontaktat systrarnas mamma, som då tog bort henne som vän på Facebook.

Vi ser nog detta på väldigt olika vis.
Den där andra familjen är ju så skrämmande konflikträdd att det inte liknar nånting. Att smita undan utan att behöva säga flasklock är oförskämt. I min värld gör man inte så om någon undrar och vill veta. Men som sagt andra ser det på sitt vis. Jag är inte sån att jag orkar hålla på och ljuga och smita undan. jag vill veta när jag gör dåligt så jag inte gör det igen.
 
Vi ser nog detta på väldigt olika vis.
Den där andra familjen är ju så skrämmande konflikträdd att det inte liknar nånting. Att smita undan utan att behöva säga flasklock är oförskämt. I min värld gör man inte så om någon undrar och vill veta. Men som sagt andra ser det på sitt vis. Jag är inte sån att jag orkar hålla på och ljuga och smita undan. jag vill veta när jag gör dåligt så jag inte gör det igen.

Jag håller helt med dig om hur den andra familjen agerat och jag skulle bli förbannad om någon skulle bete sig så mot mig. Jag skulle säkert fråga en och kanske två gånger, men efter det skulle jag försöka släppa det.
 
Vi ser nog detta på väldigt olika vis.
Den där andra familjen är ju så skrämmande konflikträdd att det inte liknar nånting. Att smita undan utan att behöva säga flasklock är oförskämt. I min värld gör man inte så om någon undrar och vill veta. Men som sagt andra ser det på sitt vis. Jag är inte sån att jag orkar hålla på och ljuga och smita undan. jag vill veta när jag gör dåligt så jag inte gör det igen.
Det som får mig att undra är att ts har döpt tråden "hjälp med strulig vänskap"
Systrarna och deras mamma har tydligt och klart visat och talat om att dom inte vill ha någon som helst kontakt!
Ändå skriver ts här på buke om att hen vill ha "hjälp med strulig vänskap"

Vilken vänskap undrar jag då?
Den enda "vänskapen" som existerar är den i ts huvud.
Ts kan/vill inte släppa taget om "vänskapen" även om hen har fått klara besked.
 
Jag undrar om inte ts föräldrar vet något som inte ts vet?
Kanske finns det en anledning till att föräldraparen slutade umgås, en anledning som gör att även barnen i den andra familjen nu vill ta avstånd från ts. På vad som berättats här låter det som om systrarna tar för givet att även ts vet vad det handlar om och alltså borde fatta varför de tar avstånd och vill avsluta kontakten.
Ts kanske borde fråga sina föräldrar?

Jag håller med Cirkus mfl, det verkar taskigt och fegt av systrarna att inte tala klarspråk när de nu märker att ts inte fattar.
Jag hade också blivit jätteledsen över att bli dumpad sådär utan att få veta varför :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: kubikmeter
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Stefffie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 637
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp